عایق الاستومری چیست تولید عایق الاستومری رولی و لوله ای

لطفا برای مشاهده محصولات بر روی لینک محصولات کلیک نمایید.
و برای گرفتن قیمت با شماره جناب نشاطی  09120298085 , 77797965-021 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

تاثیرعایق الاستومری در صرفه جویی انرژی حرارتی

برای جلوگیری از هدر رفت و افت انرژی حرارتی در سیستم های تاسیساتی عایق الاستومری از جمله پشم شیشه و موارد دیگر رواج بسیاری داشت اما امروزه با پیشرفت علوم در صنایع مختلف محققین صنعت ساختمان در این زمینه پیشرفت های زیادی در تولید نسل جدید عایق های حرارتی که هم نقش عایق حرارتی و هم نقش عایق صوتی را ایفا می کنند دست یافته اند. عایق الاستومری از مواد پتروشیمی تولید می شود که هم به لحاظ عایق حرارتی و صوتی راندمان بالاتری دارد و هم به لحاظ مسائل محیط زیستی کاملا دوستدار محیط زیست می باشد. عایق های الاستومری در مقایسه با موارد سنتی مانند عایق پشم شیشه هیچگونه عوارض زیستی و انسانی به دنبال نداشته و کاملا تمیز مورد کاربرد قرار می گیرد که این موضوع هم در زمان اجرا و نصب عایق و هم در کاربرد طولانی مدت هیچگونه آسیبی وارد نخواهد کرد. عایق های الاستومری دارای کاربردهای چندگانه در تاسیات حرارتی و برودتی مانند موتورخانه ها و در تاسیسات و سازه داکت های هوارسان در صنعت تهویه کاربرد گسترده ای دارد. قابل ذکر است که عایق های الاستومری دو دو نوع لوله ای و رولی تولید می شوند. برای محافظت و پوشش سطوح عایق الاستومری از انواع کاورهای آلومنیومی با مدل های ساده و مسلح استفاده می شود که باعث افزایش طول عمر عایق های الاستومری خواهد شد.

عایق الاستومری و بازده سرمایه سریع و موثر

  • کاهش هزینه‌های انرژی یعنی بهبود بازدهی سرمایه (ROI)
  • عایق‌کاری می‌تواند مقرون به صرفه‌ترین وسیله برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در صنایع مختلف، کارخانجات و ساختمان‌سازی‌ها باشد.

عایق الاستومری سوپرفلکس46

عایق های الاستومری یک سرمایه کم خطر می باشد چرا که می توان هزینه های آن در آینده را با دقت زیادی پیش بینی کرد. عایق ها یکی از معدود تکنولوژی هایی می باشد که بازگشت سرمایه آن در مقایسه با تجهیزات دیگر و یا روش های دیگر تعمیر و نگهداری قابل قبول تر ارزیابی شده است. در صورت حفظ سیستم عایق بندی، هزینه های صرفه جویی در تمام طول عمر تجهیزات شما ادامه خواهند داشت. در واقع اگر تجهیزات خودتان را عایق بندی نکنید در آینده مجبور می شوید هزینه های بیشتری را بپردازید. غالبا هزینه های عایق کاری از بودجه تعمیر و نگهداری پرداخت خواهد شد و بودجه عملیاتی را کاهش می دهد، چرا که طول و عمر تجهیزات شما بیشتر شده و دیرتر نیاز به تعمیر خواهند داشت.

حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار آلاینده‌ها

با استفاده از یک سیستم عایق خوب می توانید گازهای گلخانه ای را کاهش دهید. کاهش مصرف انرژی یعنی کاهش آلاینده ها(ذرات، ترکیبات آلی فرار، CEs، اکسیدهای نیتروژن، دی اکسید گوگرد، مونوکسید کربن، جیوه و …) همچنین این کار باعث بهبود عملکرد تجهیزات کنترل آلودگی خواهد شد.

استفاده از عایق  الاستومری باعث کاهش مصرف انرژی می شود که این یعنی سوخت های فسیلی کمتری برای تولید انرژی مورد نیاز ما می سوزند، به این معنی است که انتشار گازهای آلاینده ای مثل دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد در هوا کاهش خواهد یافت چون دی اکسید کربن یکی از گازهای گلخانه ای عمده و اصلی می باشد که در گرم شدن کره زمین نقش اساسی و مهمی را دارد؛ همچنین دی اکسید گوگرد مولفه اصلی باران های اسیدی است؛ در نتیجه خواهید دید که عایق های الاستومری نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد. البته عایق کار به صورت کلی ارتباط مستقیمی با کنترل آلودگی ندارد. اگر انرژی ذخیره شود در نتیجه تمامی آلودگی هایی که ناشی از تولید آن انرژی می باشد دیگر وجود نخواهد داشت.

اجرای عایق کاری لوله های موتورخانه

استفاده از عایق الاستومری در لوله های موتورخانه باید به شرایط نصب و راه اندازی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این لوله ها در سرتاسر ساختمان به کار می روند و در معرض آسیب های گوناگونی هستند.

عایق الاستومری سوپرفلکس74

برای حفاظت از آن ها توجه به عایق کاری لوله ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت بی توجهی به عایق کاری لوله ها مصرف انرژی در ساختمان به شدت افزایش پیدا می کند و همچنین هزینه قبض ساختمان بیشتر خواهد شد.

اهمیت عایق کاری لوله های موتورخانه

اجرای عایق کاری موتورخانه مزایای زیادی دارد. برای استفاده از این قابلیت های مدرن باید با دلایل اهمیت اجرای آن ها آشنایی داشته باشید. صرفه جویی در مصرف انرژی در عصر حاضر مورد توجه همه مردم قرار گرفته است؛ به همین دلیل همه عرصه های صنعتی، ارگان های دولتی و حتی مردم های عادی نیز اهمیت بسیار زیادی این اصول را رعایت می کنند. در سیسات گذاری کشورهای توسعه یافته این اصول بسیار مهم به شمار می آید و برنامه ریزی های بسیاری برای رسیدگی به این مسئله انجام می شود.

در مقررات 19 آیین ساختمان سازی در کشور ما به این موضوع پرداخت شده است؛ به همین خاطر استفاده از انواع متریال عایق در بخش های مختلف حائز اهمیت است. برای عایق کاری لوله های موتورخانه از متریال های زیادی استفاده می شود که هر یک از آن ها مزایا و معایب بخصوصی دارد.

آشنایی با انواع عایق الاستومری موتورخانه

قیمت عایق کاری موتورخانه بستگی به جنس و مدل آن تعیین می شود. هر کدام از این مواد عایق با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی انتخاب خواهند شد. این عایق ها در مدل های عایق های حرارتی و برودتی، تشعشعی، رطوبتی و صوتی دسته بندی می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی های بخصوصی دارند. برخی از مدل های مهم این عایق ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

عایق الاستومری سوپرفلکس64

  • مواد عایق فومی شامل مدل های پلی یورتان، پلی استایرن، فنولیک و… که در سال های گذشته با استقبال قابل توجهی رو به رو شده.
  • مواد غیر آلی مثل پشم شیشه، پشم سرباره و پشم سنگ که در میان عایق های طبیعی دسته بندی خواهند شد.

برای انتخاب هر کدام از متریال عایق کاری باید به سیستم دمایی مورد نظر توجه داشت. به طور مثال عایق های مورد استفاده در خطوط لوله بخار با سیستم های خنک کننده متفاوت است. در این زمینه دامنه های دمایی پایین متوسط و بالا مورد توجه قرار می گیرند و برای هر یک از مواد عایق مخصوصی استفاده می شود.

استانداردهای عایق کاری لوله موتورخانه

عایق کاری لوله های موتورخانه با در نظر گرفتن برخی از استانداردهای مهم انجام می شود. بعضی از مهم ترین استانداردهای مربوطه به این حوزه به شرح زیر می باشد:

  • در نظر گرفتن چگالی عایق
  • بررسی ضریب تابش سطحی عایق مورد نظر
  • ضریب انتقال حرارت که از آن به عنوان میزان مقاومت در برابر حرارت نیز یاد می شود.
  • ضخامت عایق مورد نظر
  • میزان مقاومت در برابر بخار

در فرایند اجرای عایق کاری موتورخانه به عوامل هایی مانند میزان رطوبت موجود در محیط نیز توجه می شود.

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای یکی از عایق های حرارتی و برودتی محسوب می شود که مانع چگالش لوله های آب سرد شده و از یخ زدگی آن ها نیز جلوگیری می کند، همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می گردد.

عایق الاستومری سوپرفلکس140

عایق های الاستومری لوله ای از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی جلوگیری می کند. این عایق باعث صرفه جویی انرژی در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه می گردد. این عایق ها به صورت عایق های الاستومری ساده، عایق با روکش آلومنیوم و با روکش پروتکت بلک و سیلور عرضه می شود که نوع ساده آن جهت عایق کاری در فضاهای بسته و نوع دیگر آن که روکش آلومنیوم دارد در ضخامت های مختلف برای استفاده در محیط های باز بکار می رود. عایق های لوله ای در ضخامت های 9،13،19،25 میلی متر قابل عرضه هستند.

اطلاعات نصب عایق های الاستومری

در مرحله اول باید به وسیله یک کاتر عایق الاستومری را برش دهیم، سپس به کمک یک برس سطح لوله مورد نظر را به وسیله چسب مخصوص عایق آغشته خواهیم کرد، در مرحله بعدی عایق را دور لوله قرار داده و محل درز عایق را به وسیله چسب الاستومری می چسبانیم، در انتهای کار از نوار درزگیر مخصوص برای جلوگیری درز عایق استفاده می کنیم.

مقایسه عایق الاستومری ساده و عایق پشم شیشه

عایق الاستومری ساده به دلیل ساختار سلول بسته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی و گرد و خاک دارد اما عایق پشم شیشه به دلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب مقاومت پایینی داشته و با نفوذ رطوبت و بخار آب به درون عایق ها از مقاومت حرارتی آن کاسته خواهد شد. عایق پشم شیشه هیچ مقاومتی در برابر رطوبت و بخار ندارد، در نتیجه استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل های آلومنیومی امری اجباری تلقی می شود. عایق های الاستومری از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد و غبار بوده در صورتی که تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد. در بسیاری از گزارش ها تنفس مستقیم پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان مخصوصا سرطان ریه عنوان شده است. توصیه می شود که کارگران و عایق کاران هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

عایق الاستومری سوپرفلکس64

عایق الاستومری لوله ای ساده در برابر خوردگی بسیار مقاوم می باشد اما پشم شیشه به شدت دچار خوردگی می شود. همچنین نصب عایق ساده بسیار آسان بوده و برای محیط هایی که فضای کاری زیاد ندارند مناسب است، اما نصب عایق های پشم شیشه در چندین مرحله صورت می گیرد. علاوه بر آن ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالی که ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود. یکی از مزایای عایق ساده نسبت به عایق پشم شیشه عمر مفید آن ها می باشد. قیمت عایق ساده در مقابل عایق پشم شیشه تا حدودی بالا است اما مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این عایق قیمت بالای آن را توجیه می کند.

چرا از عایق الاستومری لوله ای استفاده می کنیم؟

عایق های لوله ای بسیار انعطاف پذیر، سلول بسته و سبک می باشند. این محصولات برای عایق کاری لوله های سرد و گرم، کانال و یا تجهیزات طراحی شده است. عایق های لوله ای الاستومریک در ضخامت های ۱/۴″, ۳/۸″, ۱/۲″, ۳/۴″, ۱″ تولید می شود. ساختار سلول بسته این محصول از آن یک عایق کارآمد ساخته است. خاصیت خود آب بند بودن این محصول بیشترین اطمینان را در مورد آب بندی حاصل می کند و آب بندی را در شرایط سخت حفظ خواهد کرد. عایق های الاستومری در ضخامت ۱/۴ تا ۲ اینچ باید دارای نرخ انتشار شعله 25 یا کمتر و نرخ گسترش دود 50 یا کمتر در استاندارد ASTME84   که در مورد ویژگی های اشتعال سطحی مواد ساختمانی است باشد. از این محصول برای کند کردن افزایش یا اتلاف حرارت و کنترل چگالش در لوله های آب سردمورد استفاده قرار می گیرد. مواد به طور موثری جریان حرارت را در لوله کشی آب گرم، گرمایش مایع و سیستم های لوله کشی دمای دوگانه کاهش می دهد.

عایق الاستومری سوپرفلکس64

عایق الاستومری بیشتر از هر عایق سلولی دیگری برای عایق کاری لوله کشی با دمای دو گانه سیستم های HVAC مناسب می باشد. این عایق مقاوم در برابر اشعه ماورا، بنفش بوده و بازده حرارتی بیشتری را دارا می باشند. غیر خورنده و مناسب برای لوله های مسی و فولادی هستند و به صورت تک لایه در ضخاکت های بالا قابل دسترس می باشند.

مشخصات:

  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • ضریب انتقال حرارت پایین
  • راحتی نصب
  • استفاده چند منظوره برای گرمایش، سرمایش لوله کشی و …
  • مقاوم در برابر رطوبت و بخار آب

مزایای عایق الاستومری فویلی

عایق الاستومری فویلدار به 2 دسته عایق پشت چسب دار و عایق ساده تقسیم بندی می شود. نوع پشت چسبدار این عایق سرعت اجرای کار را بالا می برد و بیشتر در محیط های آزاد مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر مزایای این عایق عبارتند از:

عایق الاستومری سوپرفلکس69

  • انعطاف پذیری بالا
  • با استفاده از این عایق تلفات انرژی به حداقل می رسد.
  • رسانایی حرارتی بسیار پایین این محصول را عایقی عالی برای کانال ها، واحدهای انتقال هوا، پلنوم ها، لوله ها و …. کرده است.
  • مشتریان نسبت به استفاده از عایق پشت چسبی به دلیل تسریع در اجرای عملیات پروژه های ساختمانی و صنعتی تمایل بیشتری از خود نشان می دهند.
  • در صورتی که عایق بندی درب ضد صدا معمولا حاوی عایق فوم و درزگیرهای لاستیکی در امتداد لبه های درب است، یک راه حل عالی برای یک مهر و موم هوابند برای جلوگیری از نشت صدا می باشد.

کاربرد عایق الاستومری با فویل

این عایق ها در طیف گسترده ای از اشکال و ضخامت ها، از ورق گرفته تا رول ها و لوله ها موجود است که این محصول را برای مصرف های مختلف ایده آل می کند. بخشی از کاربرد این عایق را می توان در نمونه های زیر مشاهده کرد:

عایق الاستومری سوپرفلکس6

  • چیلرها
  • استارت‌آپ‌ها
  • اجزای HVAC
  • استودیوهای یوگا
  • تاسیسات خورشیدی
  • سیستم‌های مکانیکی
  • لوله‌کشی سردخانه و آب سرد
  • سیستم‌های کانال داخلی و خارجی
  • مرکزهای تناسب اندام و سایر املاک تجاری که زیبایی‌شناسی یک عامل کلیدی می باشد.
  • عایق الاستومری با فویل آلومینیومی برای عایق‌سازی کانال‌ها، AHUs، لوله‌ها، پلنوم‌ها و غیره انتخاب می‌کنند.
  • عایق الاستومری از ضریب انتقال گرمایشی و صوتی پایینی برخوردار است، به همین دلیل از آن در تجهیزات آکوستیک نیز استفاده می‌شود.

عایق الاستومری لوله ای

برای جلوگیری از چگالش در لوله های آب سرد و جلوگیری از یخ زدگی محتویات لوله آب از عایق لوله ای استفاده می شود، همچنین در سیستم های گرمایشی مانند تاسیسات و لوله های آب گرم که موتورخانه ها برای  جلوگیری از افت انرژی حرارتی در لوله های آب گرم ضروری است عایق لوله ای بسیار کاربرد دارد.

علاوه بر جلوگیری از افت حرارت و برودت در لوله ها، کاربرد عایق الاستومری به عنوان پوشش می تواند از زنگ زدگی و اکسیداسیون بدنه ی بیرونی لوله ها جلوگیری کند. بصورت کلی عایق لوله ای به عنوان یک عایق حرارتی-برودتی و حتی صوتی در سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع مورد کاربرد قرار می گیرد. این عایق ها در کارخانه ها بصورت خام با ضخامت های مختلف تولید می شود. نصب عایق لوله ای به اینصورت است که ابتدا با یک کاتر عایق لوله ای را در طول برش می دهیم سپس با استفاده از برس سطح لوله مورد نظر به چسب مخصوص عایق آغشته می کنیم، سپس عایق لوله ای را دور لوله  قرار می دهیم و محل درز عایق را با چسب الاستومری به یکدیگر می چسبانیم؛ در آخر کار تمامی درزها به هم پیوسته را با استفاده از نوار درزگیر می پوشانیم.

مقایسه عایق EPDM در مقابل NBR/PVC

  1. پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)

قطبیت شیمیایی عایق الاستومری سلول بسته تعیین می کند چه مقدار در برابر اشعه ماورا بنفش ازن و هوا مقاوم است. عایق های قطبی مثل NBR/PVC در معرض اشعه ماورا بنفش تخریب می شوند بنابراین تولید کنندگان برای محافظت از آن ها از پوشش UV مخصوص یا روکش مکانیکی استفاده می کنند. عایق های غیر قطبی مثل epdm با سرعت کمتری نسبت به NBR/PVC تخریب می شوند بنابراین نیازی به محافظت اضافی ندارد. با این حال تولید کنندگان خودرو بیشتر از لاستیک epdm برای قطعات oem که در معرض گرما و اشعه قرار دارند مثل شیلنگ ها، نوار آب بندی و تیغه برف پاک کن استفاده می کنند.

  1. نصب در هوای سرد

گذار شیشه ای دمای خاصی می باشد که در آن یک عایق فوم الاستومری سلول بسته شروع به سفت شدن و شکننده شدن می کند. عایق NBR/PVC در دمای 4- درجه فارنهایت  تا 20- درجه سانتی گراد  و عایق epdm در دمای 65- درجه فارنهایت(53- درجه سانتی گراد) گذار شیشه ای را تجربه می کند. به این معنی است که عایق epdm در دمای پایین تر انعطاف پذیرتر است و نصب آن آسان تر می باشد.

  1. شکستگی یا خوردگی ناشی از تنش خارجی

هنگام انتخاب عایق برای لوله های فولاد ضد زنگ گران قیمت باید مراقب بود. عایق هایی که حاوی کلرید و برومید می باشند عموما در PVC وجود دارند و به عنوان بازدارنده شعله استفاده می شوند، می توانند لوله ها را خورده و باعث خرابی سیستم شوند. سازندگان NBR/PVC عایق های بدون هالوژن را برای کاربردهای SS توصیه می کنند.

عایق الاستومری سوپرفلکس25

هنگام انتخاب عایق بدون هالوژن حتما رتبه شعله/دود آن را بررسی کنید تا مطمن شوید که الزامات ایمنی آتش نشانی رعایت می شود. عایق الاستومری EPDM مقدار بسیار کمی کلرید و برومید است اما به آن مهار کننده های خوردگی اضافه می شود که آن را برای نصب روی لوله های فولاد ضد زنگ ایمن می کند.

  1. ضد میکروب بودن

همه عایق های الاستومری در صورت وجود رطوبت و مواد غذایی آلی می توانند محل رشد و کپک باشند به همین دلیل تولید کنندگان عایق NBR/PVC در طول فرآیند تولید مواد شیمیایی ضد میکروبی ثبت شده در EPA  را به محصولات خود اضافه می کنند. عایق EPDM در برابر میکروب ها مقاوم می باشند اما به دلیل ساختار خود و عدم وجود مواد غذایی آلی در آن به مواد شیمیایی ضد میکروبی نیاز ندارد.

  1. مواد pvc

در بسیاری از پروژه های ساختمانی باید از مصالح ساختمانی PVC  استفاده شود. عایق الاستومری سلول بسته NBR/PVC حاوی PVC است در حالی که عایق EPDM مقدار منی PVC  دارد. هر دو عایق گزینه های خوبی برای عایق بندی سیستم های مکانیکی ساختمان هستند.

کاربرد عایق الاستومری epdm

  • عایق لوله ها: عایق epdm یک عایق عالی برای لوله های آب و فاضلاب می باشد. این عایق ها می تواند به جلوگیری از اتلاف انرژی و خوردگی لوله ها کمک کنند.
  • عایق سطوح فلزی: عایق های epdm می تواند برای عایق بندی سطح هایی مانند سقف ها و مخازن استفاده شود. این عایق ها می تواند به جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی سطوح فلزی کمک کنند.
  • عایق کف: عایق های epdm می تواند برای عایق بندی کف های صنعتی و تجاری استفاده شود. این عایق می تواند به جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش کمک کند.

کانال کشی کولر با توجه به سرعت جریان هوا

فراموش نکنید که هر کولر آبی سرعت و فشار متفاوتی دارد و قبل از خرید کولر باید به متراژ خانه نیز توجه کنید. به عبارت دیگر هر چقدر اندازه ساختمان بزرگتر باشد، فرایند خنک سازی باید با سرعت باد بیشتر انتخاب شود. حالا کانال کولر آبی را با سرعت باد نتظیم کنید البته هر چقدر باد فشار بیشتری داشته باشید، عایق بندی کانال کولر آبی و کانال کشی باید دقیق تر باشد.

اصول اولیه حفظ عایق بندی کانال کولر آبی با عایق الاستومری

متاسفانه عده ای فقط روی هزینه فوم عایق کانال کولر تمرکز می کنند و برای مقرون به صرفه بودن به دنبال مواد ارزان قیمت هستند، بجای کمک گرفتن از افراد متخصص، به پیمانکاران تازه کار مراجعه می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند. اما همانطور که بارها گفته شد باید یک بار برای همیشه خطوط لوله برای عایق صوتی کانال کولر آبی به صورت اصولی انجام شود، زیرا در صورت هر گونه تشخیص عیب رفع این عیوب بسیار مشکل خواهد بود، بنابراین توصیه می شود که در این زمینه حتما حساس باشید و از بهترین مواد و افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا در نهایت کولر آبی حداکثر کارایی را به شما نشان دهد.

نحوه عایق کاری کانال فلکسیبل

قیمت کانال فلکسیبل با عایق الاستومری بر اساس نوع مواد الاستومری که در ساختار آن بکار رفته تعیین می شود.

عایق الاستومری سوپر فلکس8

در دنیای امروز با توجه به افزایش استقبال از این نوع محصولات، برندهای تجاری زیادی برای ساخت و تولید آن ها اقدام کردند و فعالیت دارند. هر کدام از این برندهای سازنده هزینه های متفاوتی برای فروش این کانال ها تعیین می کنند. برای عایق کاری این کانال ها از عایق  رولی ساده یا پشت چسب دار استفاده می شود. در هر صورتی که از مواد پشت چسب دار برای ساخت کانال فلکسیبل با عایق های الاستومری استفاده شود فرایند عایق کاری بسیار ساده تر خواهد بود، اما اگر بجای این محصول از مدل های ساده تر عایق های الاستومری استفاده کنند برای نصب لایه ها نیاز به چسب مخصوصی دارند. این چسب، مخصوص اتصال عایق های الاستومری تولید خواهند شد. در برخی دیگر از پروژه ها برای اتصال بهتر لایه ها از نوارهای درزگیر استفاده می کنند.

مزایای خرید عایق الاستومری برای خودرو

خرید عایق های الاستومری برای خودرو بسیار مهم می باشد، اگر شما می خواهید که هیچ صدایی مانند صدای باد یا صدای موتور رانندگی کنید توصیه می شود که عایق های صوتی را روی ماشین خود بزارید و اگر می خواهید عملکرد این محصول را افزایش دهید، با افزایش ضخامت این عایق ها می توانید وزن را افزایش دهید و حجم آن را کم کنید، همچنین با استفاده از این محصولات می توانید کیفیت صدای بلندگوهای خودرو را افزایش دهید زیرا با عایق بودن درب ها و سیستم های صوتی درب خود می توانید تجربه رانندگی لذت بخشی داشته باشید. یکی از مهم ترین مزایای خرید عایق صوتی برای خودروها کاهش صداهای محیطی مانند جاده و باد تا 50 درصد می باشد. برخی از مزایای عایق های صوتی به شرح زیر است:

عایق الاستومری سوپرفلکس17

  1. کاهش صدای موتور، جاده ها و باد
  2. در تمام قسمت های کابین خودرو استفاده می شود.
  3. نصب و اجرای آسانی دارد.
  4. پایداری مکانیکی بالایی دارد.
  5. مقاومت در برابر نفوذ آب
  6. از ورود گرد و غبار جلوگیر ی خواهد کرد.
  7. نقش خرید عایق الاستومری در دمای خودرو: عایق های الاستومری نقش بسیار مهمی در هدایت گرما از موتور داخل خودرو و همچنین دمای بیرون روی محیط داخل خودرو دارد. استفاده از این عایق ها در داخل خودرو باعث تعادل دمای خودرو خواهد شد و تاثیر بسیار مثبتی در راحتی سرنشینان و رانندگان دارد.
  8. نقش خرید عایق در صدای خودروها: با خرید این عایق ها برای خودرو می توانیم با حذف صدای پس زمینه ای داخل خودروها، صدای بیرون، صدای باد و… را کاهش داد. با استفاده از این عایق می توان هرگونه آلودگی صوتی را از داخل خودروها حذف کنیم.

چرا در خودروها از عایق های صوتی استفاده می کنند؟

آیا در مواقع رانندگی به دلیل صداهای بلند و آزاردهنده اطرافتان می توانید با مسافر خود گفت و گویی داشته باشید؟ برای مثال، سر و صداهای ناشی از ترافیک جاده ای، بادها یا صدای موتور در رانندگی شما یک اختلالی بوجود می آورد. این سر و صداها گاهی آنقدر بلند و آزاردهنده می باشد که مانع تمرکز فرد خواهد شد و در نتجه باعث تصادف در رانندگی می شود، بهتر است نگران نباشید چرا که عایق های خودرو می تواند آرامش از دست رفته شما را به خودرو بازگرداند.

عایق الاستومری سوپرفلکس69

بدنه، درها، سقف خودروی دارای عایق الاستومری خودرو می باشند. این ایزوله ها از صداهای مزاحم جلوگیری می کند و در عین حال زمینه ای برای ارتقای کیفیت سیستم صوتی خودرو فراهم می کند. این صداها را می تواند تا 50 درصد کاهش دهد همچنین قابل ذکر است که خرید این عایق ها برای کل کابین اتومبیل امکان پذیر می باشد.

چه نوع عایقی برای خودرو مناسب است؟

همانطور که گفته شد، خرید عایق های الاستومری خودرو به دو شکل در بازار وجود دارد:

  1. رولی
  2. لوله ای

عایق های صوتی خودروها نوعی عایق رولی می باشد. رول های عایق در انواع مختلف با پشت چسب با روکش آلومنیوم شفاف، پشت چسب با روکش آلومنیومی، پشت چسب با روکش مشکی در دسترس است. شکل ساخت عایق های الاستومری به شکل رول بسته است و استفاده از آن به عنوان عایق در خودروها بسیار رایج می باشد. استحکام و دوام بالای این عایق ها از دیگر ویژگی های مهم این محصول می باشد. این نوع عایق در اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شود و نصب آن ها بسیار ساده و بدون دردسر است.

فرايند توليد عايق الاستومری

عایق الاستومری یک نوع عایق حرارتی است که از پلیمرهای الاستومری تولید می‌شود. فرآیند تولید این عایق شامل چند مرحله است:

عايق الاستومری سوپرفلکس16

1- تولید پلیمر الاستومری: در ابتدا، پلیمر الاستومری با استفاده از مواد اولیه مانند بوتادین، استایرن و پلی‌بوتادین تولید می‌شود. این مواد به‌طور کلی از نفت یا گاز استخراج می‌شوند.

2- تولید مخلوط پلیمر: در این مرحله، پلیمر الاستومری به همراه مواد شیمیایی دیگر مانند نشاسته، مواد مرغوب کننده، پرکننده و … در مخلوطی ترکیب می‌شود.

3- تولید فیلم الاستومری: مخلوط پلیمر به صورت فیلمی تولید می‌شود. این فیلم می‌تواند به‌طور مستقیم بر روی لوله‌های گرمایشی و سرمایشی نصب شود.

4- پوشش دادن فیلم: فیلم تولید شده به‌صورت رول برش‌خورده و بر روی سطح لوله قرار داده می‌شود. سپس، با استفاده از دستگاه‌های خاص، فیلم به شکل دائمی بر روی سطح لوله چسبانده می‌شود.

5- تست و بررسی کیفیت: در نهایت، عایق الاستومری تولید شده باید تست و بررسی شود تا مطمئن شویم که می‌تواند از مشکلات حرارتی و محیطی مختلف در لوله‌های گرمایشی و سرمایشی محافظت کند.

با توجه به اینکه عایق های از پلیمرهای الاستومری تولید می‌شود، بنابراین باید مراقبت شود که تولید و دفع آن به‌طور صحیح و محیط‌زیستی انجام شود.

آیا عایق برای استفاده در لوله‌های آب و فاضلاب نیز مناسب است؟

بله، عایق الاستومری برای استفاده در لوله‌های آب و فاضلاب نیز مناسب است و می‌تواند جلوی انتقال حرارت و یخ‌زدگی در لوله‌های آب و فاضلاب را گرفته و حفاظت کند. عایق دارای خواصی است که برای استفاده در لوله‌های آب و فاضلاب مناسب است، به‌طوری‌که می‌تواند برخی از مشکلات موجود در این لوله‌ها را حل کند. برخی از خصوصیات عایق های الاستومری برای استفاده در لوله‌های آب و فاضلاب عبارتند از:

عایق الاستومری سوپرفلکس69

  • مقاومت در برابر رطوبت: این عایق به دلیل داشتن خاصیت باریکه‌ای و چندلایه، می‌تواند از نفوذ رطوبت به داخل لوله‌ها جلوگیری کند و از تشکیل رطوبت و پوسیدگی لوله‌ها جلوگیری کند.
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: این عایق می‌تواند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران، اشعه UV و تغییرات دمایی مقاومت نشان دهد.
  • خاصیت عایق حرارتی: این عایق با داشتن خاصیت عایق حرارتی بالا، می‌تواند جلوی انتقال حرارت در لوله‌های گرمایشی و سرمایشی را گرفته و از افت دمایی در لوله‌ها جلوگیری کند.
  • خاصیت عایق صوتی: این عایق می‌تواند برای جلوگیری از صدای لوله‌های آب و فاضلاب استفاده شود و باعث کاهش سطح صدای ترکیدگی و نفوذ آب در لوله‌ها شود.
  • نصب آسان: این عایق با ساختار خود، برای نصب آسان و سریع طراحی شده است و می‌تواند به‌راحتی بر روی لوله‌های آب و فاضلاب نصب شود.

بنابراین، عایق های الاستومری برای استفاده در لوله‌های آب و فاضلاب نیز مناسب است و می‌تواند به‌عنوان یک راهکار عالی برای حفاظت از لوله‌ها و کاهش هزینه‌های انرژی استفاده شود.

آیا عایق  کانال هوا مقاومتی در برابر حریق دارد؟

عایق الاستومری کانال هوا در برابر حریق مقاومت دارد و به عنوان یک عایق حرارتی استفاده می‌شود. در واقع، عایق کانال هوا می‌تواند در مقابل دماهای بالا و حرارت آتش مقاومت کند. از آن جایی که کانال‌های هوا در سیستم تهویه مطبوع از موادی ساخته شده‌اند که در برابر حرارت ضعیف هستند، استفاده از عایق کانال هوا می‌تواند کانال‌های هوایی را در برابر حرارت و آتش محافظت کند. همچنین، عایق کانال هوا از موادی تشکیل شده است که در صورت آتش سوزی، دود و سموم کمتری تولید می‌کنند. به عبارتی، در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت و آتش، عایق الاستومری کانال هوا کمک می‌کند تا انتشار دود و سموم در محیط کاهش پیدا کند. از این رو، عایق کانال هوا به عنوان یک عایق حرارتی و مقاوم در برابر حریق می‌تواند در سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و صنایع مختلف استفاده شود. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع عایق حرارتی، مطمئن شوید که محصول مورد نظر دارای مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه و استانداردهای لازم برای عایق‌های حرارتی است.

کاربرد عایق  کانال هوا

عایق الاستومری کانال هوا برای عایق‌بندی کانال‌های هوا و تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. این عایق با ترکیبی از الاستومر، پلیمر و مواد پرکننده تولید می‌شود و دارای خواص حرارتی و مکانیکی بالایی است.

کاربردهای عایق الاستومری کانال هوا عبارتند از:

عایق الاستومری سوپرفلکس61

1- کانال‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها: با استفاده از عایق کانال هوا، کاهش انتقال حرارتی در کانال‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها به‌دلیل تغییرات دما و فشار هوا ایجاد می‌شود. این باعث می‌شود که کارایی و راندمان سیستم تهویه مطبوع افزایش یابد و هزینه‌های انرژی کاهش پیدا کند.

2- کانال‌های هوا در صنایع مختلف: عایق کانال هوا در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، الکترونیکی و… برای کاهش انتقال حرارتی در کانال‌های هوا استفاده می‌شود.

3- تجهیزات تهویه مطبوع: عایق کانال هوا برای عایق‌بندی تجهیزات تهویه مطبوعی مانند ونتیلاتورها و برج‌های خنک‌کننده نیز استفاده می‌شود.

4- سیستم‌های تهویه مطبوع در وسایل نقلیه: عایق کانال هوا برای سیستم‌های تهویه مطبوع در وسایل نقلیه نیز استفاده می‌شود.

5- سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌های صنعتی: به عنوان مثال در سالن‌های تولیدی و کارخانجات، سیستم‌های تهویه مطبوع از کانال‌های هوایی بزرگ استفاده می‌شود که برای اینکه میزان کاهش حرارتی کمتر شود، از عایق الاستومری کانال هوا برای عایق‌بندی این کانال‌ها استفاده می‌شود.

با توجه به این که کاربردهای عایق کانال هوا بسیار گسترده و متنوع هستند، به عنوان یک راهکار کم هزینه و موثر برای کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی در ساختمان‌ها و صنایع مختلف به شمار می‌رود.

مزایا و معایب عایق الاستومری کف

مزایا عایق الاستومری کف عبارتند از:

عایق الاستومری سوپرفلکس14

  • عملکرد عایق حرارتی بالا: عایق الاستومری کف، عایق حرارتی قوی است که می‌تواند کمک کند تا انرژی صرفه‌جویی شود و هزینه‌های انرژی را کاهش دهد.
  • عملکرد عایق صوتی بالا: با توجه به انعطاف‌پذیری و جذب صدا، عایق الاستومری کف می‌تواند در کاهش نویز و افزایش کیفیت صدا کمک کند.
  • نصب و اجرای آسان: عایق کف نسبت به برخی عوامل دیگر مانند عایق‌های فیبرگلاس و فوم زیر کف، نصب و اجرای آسان‌تری دارد.
  • مقاومت در برابر خراشیدگی و سایش: به دلیل خواص پلیمری، عایق کف مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و سایش دارد.
  • انعطاف‌پذیری بالا: عایق کف بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند به شکل‌های مختلفی پذیرفته شود.

معایب عایق الاستومری کف عبارتند از:

  • هزینه: عایق الاستومری کف نسبت به برخی عوامل دیگر مانند عایق‌های فیبرگلاس، هزینه بیشتری دارد.
  • محدودیت در برخی موارد: عایق الاستومری کف نمی‌تواند در برخی موارد مانند برخی محیط‌های شیمیایی یا محیط‌های با دمای بسیار بالا استفاده شود.
  • حساسیت به نور آفتاب: عایق کف نسبت به نور آفتاب حساس است و ممکن است در صورت برخورد با نور آفتاب زرد شود.
  • محدودیت در برخی کاربردها: به دلیل خواص پلیمری، عایق الاستومری کف ممکن است در برخی کاربردها مانند سطوح با وزن بالا یا بارهای زیاد مناسب نباشد.
  • پایداری رنگ: رنگ عایق کف ممکن است پس از مدتی از قابلیت پایداری خود از دست دهد و زردی یا تغییر رنگ ناشی از شرایط محیطی دیگر را نشان دهد.

برخی از کاربردهای رایج عایق الاستومری کف چیست؟

عایق الاستومری کف به دلیل خواص عایق عالی و تطبیق پذیری کاربردهای گسترده ای دارد. در اینجا برخی از کاربردهای رایج عایق کف آورده شده است:

  1. ساختمان های تجاری:

عایق الاستومری کف معمولاً در ساختمان های تجاری مانند ادارات، هتل ها و مراکز خرید برای ارائه عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود. با حفظ دمای داخل خانه و کاهش نیاز به سیستم های گرمایش و سرمایش به کاهش مصرف انرژی کمک می کند.

  1. ساختمان های مسکونی:

 در ساختمان های مسکونی از عایق کف برای عایق کاری حرارتی و صوتی طبقات استفاده می شود. این امر به کاهش تلفات گرما و انتقال صدا بین طبقات کمک می کند و محیط زندگی را راحت تر می کند.

  1. ساختمان های صنعتی:

 عایق کف الاستومری در ساختمان های صنعتی مانند کارخانه ها و انبارها نیز کاربرد فراوانی دارد. این به حفظ دمای پایدار، محافظت از ماشین آلات در برابر دماهای شدید و کاهش سطح سر و صدا کمک می کند.

  1. امکانات ورزشی:

عایق کف الاستومری معمولاً در اماکن ورزشی مانند سالن های ورزشی، پیست های ورزشی و زمین های بسکتبال برای جذب ضربه و کاهش خطر آسیب استفاده می شود.

  1. حمل و نقل:

 عایق کف الاستومری در صنعت حمل و نقل برای تامین عایق حرارتی و صوتی کف و دیوار وسایل نقلیه مانند قطار، اتوبوس و کشتی استفاده می شود.

به طور کلی، عایق کف یک ماده عایق همه کاره و موثر است که می تواند در طیف گسترده ای از کاربردها برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی و همچنین جذب ضربه و محافظت در برابر دماهای شدید مورد استفاده قرار گیرد.

انواع عایق الاستومری لوله ای

  • عایق الاستومری لوله‌ای فوم شده: این نوع عایق از یک فوم بسته‌سلولی تشکیل شده است که به‌راحتی به اندازه موردنیاز به اطراف لوله مناسب می‌شود. این نوع عایق دارای خواص عایقی بالا و انعطاف‌پذیری خوبی است.
  • عایق لوله‌ای سخت: این نوع عایق از یک ماده الاستومری سخت تشکیل شده است که به‌راحتی به اندازه موردنیاز به اطراف لوله مناسب می‌شود. این نوع عایق دارای مقاومت بالا در برابر ترشحات و خوردگی است.
  • عایق لوله‌ای مقاوم به حرارت: این نوع عایق از یک فوم الاستومری با خواص مقاومت بالا در برابر حرارت تشکیل شده است. این نوع عایق بسیار مناسب برای استفاده در لوله‌هایی است که در دماهای بالا عمل می‌کنند.
  • عایق لوله‌ای ضد آب: این نوع عایق از یک فوم الاستومری با خواص ضد آب تشکیل شده است. این نوع عایق برای استفاده در لوله‌هایی که در شرایط آبی بکار می‌روند بسیار مناسب است.

مقایسه عایق الاستومری لوله ای و عایق پشم شیشه

عایق الاستومری لوله‌ای و عایق پشم شیشه دو نوع عایق هستند که برای استفاده در لوله‌ها و سیستم‌های گرمایی و سردایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر، مقایسه‌ای از این دو نوع عایق ارائه می‌شود:

عایق الاستومری سوپرفلکس

عایق الاستومری لوله‌ای: این نوع عایق از یک ماده فوم بسته‌سلولی و انعطاف‌پذیر تشکیل شده است که به‌راحتی به اندازه موردنیاز به اطراف لوله‌های مختلف مناسب می‌شود. برخی از ویژگی‌های این نوع عایق عبارتند از:

  • خواص عایقی بالا
  • انعطاف‌پذیری و قابلیت انطباق با شکل لوله
  • مقاومت در برابر رطوبت و روغن
  • عمر مفید طولانی

عایق پشم شیشه: این نوع عایق از الیاف شیشهی ضخیم تشکیل شده است که به‌راحتی قابل نصب بر روی لوله‌ها و سیستم‌های گرمایی و سردایی می‌باشد. برخی از ویژگی‌های این نوع عایق عبارتند از:

  • خواص عایقی بالا
  • مقاومت در برابر شعله و آتش
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • قابلیت جذب صدا

در کل، هر دو نوع عایق برای استفاده در سیستم‌های گرمایی و سردایی مناسب هستند، اما انتخاب بین آن‌ها بسته به نیازهای خاص هر پروژه و شرایط محیطی متفاوت است. به طور کلی، عایق الاستومری لوله‌ای برای لوله‌های با شکل‌های پیچیده و عدم توانایی در ایجاد فضای خالی برای نصب عایق مناسب است، در حالی که عایق پشم شیشه برای لوله‌های با شکل‌های ساده و فضای خالی مناسب است.

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم و چسب

عایق الاستومری با روکش آلومنیوم و چسب و فوم الاستومریک (NBR (Nitrile Rubber ورقه های منعطف اسفنجی لاستیک مصنوعی پلیمری می باشد. این ورقه های NBR یک ماده سلولی با قابلیت انعطاف پذیری بالا خواص کششی عالی می باشند. این عایق هم به عنوان عایق حرارت و هم به عنوان عایق صوت استفاده می شود. کاربرد دیگر این عایق استفاده برای مهر و موم و هوابندی در فشار پایین می باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد عایق الاستومری با روکش آلومینیوم و چسب

 رنگ عایق الاستومری رولی با روکش آلومنیومی با چسب مسلح سیاه بوده و سطحی صاف در هر دو طرف دارد که سطح خارجی عایق را تشکیل می دهد. ساختار سلول بسته توسعه یافته فوم NBR باعث شده که به عنوان یک عایق کاری حرارتی برای استفاده در کابینت، لوله های بزرگ، اتصالات، کانال سازی، کشتی ها و سطح های منحنی مورد استفاده قرار بگیرد. عایق با روکش آلومنیوم در محدود دمای 40- تا 100+ درجه سانتی گراد به عنوان عایق حرارتی کارایی دارد. در مواقع آتش سوزی این عاعیق قابلیت خاموش شدن خودکار را دارد.

کاربرد عایق الاستومری با روکش آلومینیوم و چسب

این عایق رولی با روکش آلومنیوم با چسب مسلح به عنوان عایق صوت در خطوط جعبه های موتور و صنایع دریایی کاربرد بسیاری دارد. در قسمت هایی که نیاز به جذب صدای بالا داریم، از ورقه های عایق صدا با تراکم بالا استفاده می کنیم. می توان گفت که عایق الاستومریک مقاومت بسیار بالایی در برابر روغن چرب، مواد معدنی، روغن گیاهی، بنزین، سوخت دیزل و حلال ها دارد؛ همچنین این فوم نسبت به الکل و اسیدهای ضعیف مقاوم هستند. فوم های الاستومریک به صورت رولی و لوله ای قابل فروش می باشند. ابعاد و مدل های مختلف این عایق رولی در بسیاری از فروشگاه ها به فروش می رسد.

عایق الاستومری ساده

عایق الاستومری ساده نسبت به دیگر عایق ها مانند پشم شیشه و پشم سنگ گران تر است، اما به دلیل بی نیاز بودن از پوشش های مضاعف جداگانه، عمر مفید بالا، بازدهی فوق العاده، نصب سریع و کم هزینه و امکان چندین بار استفاده بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عایق کردن لوله های پلاستیکی هم اندازه عایق کردن لوله های فلزی بسیار مهم می باشد. لوله های پلاستیکی اعم از PE، HDPE، CPVC، PVC یا PEX بیشتر در انواع ساختمان ها کاربرد دارد و روز به روز سهم بیشتری از بازار را از آن خود می کند. لوله های پلاستیکی بسیار مورد اطمینان، ایمن و مقرون به صرفه می باشد و انرژی کمی را هدر می دهد.

عایق الاستومری سوپرفلکس31

لوله های پلاستیکی بیشتر در لوله کشی های آب سرد و گرم ساختمان، فاضلاب و آب سرد استفاده می شود. لوله های پلاستیکی در اکثر این کاربردها مانند لوله های فلزی نیاز به عایق حرارتی هستند تا مصرف انرژی را کاهش دهند و از چگالش آن جلوگیری کند.

عایق رولی ساده

عایق الاستومری رولی با توجه به محیط های مورد استفاده و شرایط آب و هوایی در ضخامت های مختلف روی سطوح خارجی کانال های هوا، مخازن، لوله های تاسیسات و… نصب می شود. این عایق ها باعث کاهش اتلاف حرارت در سیستم های تهویه مطبوع و …. می گردد. این عایق ها برای عایق کاری سیستم های تاسیساتی در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و گزینه بسیار مناسبی برای عایق کاری لوله هایی با قطر بزرگ محسوب می گردد.

عایق کردن لوله‌های پلاستیکی چه اهمیتی دارد؟

باعث صرفه جویی در انرژی، صرف جویی در پول خواهد شد، همچنین رد پای کربن ساختمان را کاهش می دهد. می توان به این موضوع اشاره کرد که عایق کاری موثرترین روش در جهت صرفه جویی در انرژی برای تمامی سیستم های لوله کشی است. پلاستیک رسانایی حرارتی کمتری نسبت به فلزات دارد و با توجه به این موضوع بیشتر افراد فکر می کنند که لوله های پلاستیکی نیازی به عایق ندارند. عایق کاری روی لوله های پلاستیکی 75 درصد هدر رفت گرما را کاهش می دهد. در مصارف سرد می توان عایق کاری لوله از چگالش و یخ زدن جلوگیری کند که این باعث حفظ ساختمان می شود.

چه نوع عایقی برای لوله های پلاستیکی مناسب می باشد؟

عایق الاستومری ساده یکی از بهترین و مناسب ترین عایق ها برای لوله های پلاستیکی به شمار می رود. در صورت استفاده از چسب مایع برای نصب عایق توصیه می شود که به صورت مستقیم برای چسباندن عایق الاستومری به لوله از آن استفاده نکنید، البته استفاده از کمی چسب برای پر کردن درزها به لوله آسیبی وارد نخواهد شد.

کاربردهای عایق الاستومری مسلح

عایق الاستومری سوپر فلکس014

عایق‌های الاستومری رولی از بهترین عایق‌ها برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها و خوردگی لوله‌ها و همچنین کانال‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف به شمار می‌رود. به این نکته مهم نیزدقت کنید که برای بخش‌های متحرک به دلیل اینکه نیاز به عایق با چسبندگی بالا می‌باشد؛ بهترین گزینه عایق الاستومری است که در آن الیاف به کار رفته باشد. چنین عایقی، محکم به سطوح مختلف چسبیده و از آنن محافظت می‌نماید. البته انواع مختلفی از عایق‌های الاستومری نیز با روکش آلومینیوم تولید شده و به بازار ارائه می‌گردند که نهایتا موجب افزایش مقاومت محیط می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این عایق در سیستم‌هایی است که در صنایع مختلف وجود دارند؛ زیرا که به جهت جلوگیر از بروز حوادث گوناگون، نقش حیاتی دارد. همینطور در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از نوع چسبدار مسلح آن استفاده می‌گردد.

این عایق در مقایسه با نوع قدیمی خود، قیمت بالاتری دارد که البته با توجه به مزایای فراوانی که از آن گفته شد، خرید آن منطقی و دارای صرفه اقتصادی می‌باشد. بعلاوه برای نصب عایق سنتی زمان بیشتری صرف می‌شده و در مقایسه با نوع چسبدار، اتصال و چسبندگی محکمی هم روی سطوح ندارد. در حالی که به کمک نوع مسلح عایق الاستومری در مدت زمان کم میتوان محیط مدنظر را عایق کرد.

یکی از مهم‌ترین علل مقاومت بالای عایق رولی در برابر رطوبت و همچنین شرایط محیطی مختلف، تشکیل شدن آن از سلول‌های بسته حاوی گاز می‌باشد. الاستومری چسبدار مسلح، در سیستم‌هایی که اتلاف انرژی و گرما و سرما در عملکردشان تاثیر زیادی دارند بسیار ضروری است.

حائز توجه است که جهت راحتی خیال از کیفیت برند مورد نظر، این عایق  را حتما از مراکز معتبر خریداری نمایید. تهیه این عایق در دو عرض 100 و 120 سانتی متری و در ضخامت‌های مختلف بنا بر کاربردی که دارند امکان پذیر می‌باشد.

 

دانستنی‌های لازم درباره عایق الاستومری و نوع مسلح آن

عایق الاستومری پافلکس03

عایق الاستومر (نام دیگر این عایق)طبق اعلام خبرگزاری‌هایی همچون آنا از دسته مقاوم‌ترین عایق‌هایی است که تا کنون تولید شده و در صنایع مختلف ساختمانی، پتروشیمی و شیمیایی کاربردهای فراوان دارد. یکی از علل محبوبیت این عایق، مقاومت سرمایی و گرمایی بالای آن می‌باشد. انواع مختلف این محصول یعنی رولی، لوله‌ای و کانال فلکسیبل با عایق‌های الاستومری به بازار ارائه شده است که هریک دارای مصارف بسیار مهم و متعدد در صنایع گوناگون می‌باشند.

عایق‌های الاستومری چسبدار مسلح، یکی از انواع پرکاربرد می‌باشد و همانطور که از نامش هم پیداست، دارای چسب آماده می‌باشد؛ این اتفاق باعث شده تا محصول برای نصب، نیازی به صرف زمان زیاد نداشته باشد و عمل نصب آن به آسانی صورت گیرد.

از این عایق چه می‌دانید؟

به طور کل عایق الاستومر در دو شکل مسلح و ساده تولید شده است. این دو نوع در حالت عادی مشابه هم هستند؛ مهم‌ترین تفاوتی که در مقایسه این دو نوع دیده می‌شود، پوشش چسبدار با الیاف در نوع مسلح آن است که در مقایسه با نوع ساده قدرت چسبندگی بالاتری دارد. و اما برسیم به معنی و ویژگی‌های عایق الاستومری

عایق‌های الاستومری مسلح چسبدار به علت مقاومت بالایی که در مقابل حرارت و رطوبت دارا است تبدیل به محصولی پر کاربرد در صنایع مختلف و همچنین ساختمان سازی گشته است. در واقع عرض و پهنای بالای عایق‌های رولی، باعث شده تا بتوان کاربردهای فراوانی از آن داشت؛ از جمله این موارد عایق کاری مخازن است که غالبا نیاز به پوشش زیادی دارند.

البته لازم است متذکر شوم که نوع رولی از عایق‌های الاستومری، در ضخامت‌های مختلف تولید می‌گردد که یه نسبت کاربردهایی که در بخش‌های مختلف دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نکته مهم و قابل اشاره این است که عایق الاستومر در هر شکل و نوعی که تولید شود، به خاطر موادی که در آن به کار رفته است، در برابر رطوبت و حرارت و همچنین هر شرایطی که امکان آسیب زدن به تاسیسات و مخازن را داشته باشد، از مقاومت بالایی برخوردار است و در نتیجه با دارا بودن طول عمر بیشتر باعث در امان ماندن از هزینه‌های تعمیر و تعویض برای شما خواهد بود.

عایق روکش دار

می توان به این نکته اشاره کرد که عایق روکش دار یک عایق تکمیل شده ای از عایق الاستومری است که با چند لایه از آلومنیوم پوشش داده شده است.

این عایق ها مزیتی که دارند، در مقابل اشعه نور ماورا بنفش (UV)  و ذرات ریزی که معلق در هوا وجود دارد خیلی مقاوم می باشد.

این عایق ها به دلیل داشتن اتصالاتی که از قبل دارند خیلی نصب آن ها راحت و ساده شده است.

عایق الاستومری پافلکس55

مشخصات:

طول عمر این عایق های روکش دار زیاد می باشد و کارایی مناسبی دارند.

هزینه نصب و نگهداری آن خیلی راحت و ساده می باشد.

عایق چسب دار

اگر دنبال عایق کاری کانال می باشید این عایق های چسب دار بهترین راه حل می باشد و به دلیل سرعت بالایی که دارند نصب آن ها بسیار راحت است.

عایق چسب دار خود به 2 نوع تقسیم می شود:

  1. چسب دار ساده
  2. چسب دار مسلح

عایق رنگی

یک راه حل بسیار مناسب برای نشانه گذاری در خطوط لوله برای تاسیسات می باشد.

مواردی که باید در نصب عایق الاستومری رعایت کنید:

چسب عایق:

این چسب با فرمولی مخصوصی که دارد برای نصب عایق  ساخته شده.

نوار درزگیر چسب دار:

جنسشان به صورت چسبدار می باشد. این نوارهای درزگیر برای اطمینان از عدم ورود گرد و خاک، بخار آب، جلوگیری از اطلاف انرژی استفاده می شود. در عرض های 5-3-2-10 عرضه می شوند.

نوار درزگیر چسبدار آلومینیومی:

برای اطمینان از عدم ورود گرد و خاک و بخار آب برای درزهایی که دارای روکش آلومنیومی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. دقت داشته باشید که برای هر نوع روکش آلومنیومی نوار درزگیرازهمان نوع استفاده شود. این نوار ها در عرض های 7-5-3-10 قایبل استفاده هستند.

نوار درگیز برزنتی( پلیمری):

این نوارها جنسشان پلیمر است و برای محکم کردن عایق دور زانوها و اتصالات آنها و … استفاده می شود. در عرض های 7-5-3-10 قابل استفاده می باشد.

همه چیز درباره عایق الاستومری رولی و لوله ای

عایق الاستومری چه مشخصاتی دارد؟

عایق الاستومری پافلکیپس2

عایق‌ از مواد با سلول های بسته و انعطاف پذیر که ترکیباتی مثل نیتریل و بوتادین را در خود دارند.
این عایق  به دلیل قابلیت های خوبی که دارد خیلی برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب هستند.
انتقال حرارتی که این عایق ها می دهد بسیار پایین می باشد و مانند وعایق های دیگر در مدت زمان
های طولانی دمایشان ثابت می ماند که همین موضوع باعث شده بازدهی آن بالا برود.
مواد عایق الاستومری مقاومت بسیار قوی در برابر ورود بخار و رطوبت از خود نشان می دهد،
طوری که پس از نصب این عایق ها اصلا به بخاربند و وسایل های جانبی دیگر نیازی نیست.
باید این نکته را عرض کنم که این عایق ها نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ گران قیمت بالایی دارد، ولی چون به وسایل های جانبی دیگر برای نصب آن نیاز نیست و همچنین؛ به دلیل عمر بالا، نصب خیلی راحت و سریع و از همه مهم تر امکان این را دارد که چندین بار مصرف شود، به همین دلیل می توان گفت که  الاستومری بسیار به صرفه هستند.
عایق لوله ای
طول این عایق ها 2 متر می باشد.
قطر آن ها از 6 تا 168 میلی متر است و ضخامتی که دارند بین 6 تا 50 میلی متر است.
عایق رول

عایق های رول در سطح بسیار وسیع طراحی شده اند.
می توانم بگویم که این عایق ها بهترین عایق برای مخازن لوله هایی که سایز بالایی دارند مناسب می باشد، نصب آنها بسیار راحت می باشد.
ویژگی عایق های رول
استفاده از آنها بسیار آسان و راحت می باشد، انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند، از لحاظ اقتصادی هم مناسب می باشد.

 

مشخصات انواع عایق الاستومری

عایق های الاستومری از مواد با سلول های بسته و انعطاف پذیر که ترکیباتی مثل نیتریل و بوتادین را در خود دارد.
این عایق الاستومری به دلیل قابلیت های خوبی که دارد خیلی برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب هستند.

عایق الاستومری پافلکس2
انتقال حرارتی که این عایق ها می دهد بسیار پایین می باشد و مانند وعایق های دیگر در مدت زمان های طولانی دمایشان ثابت می ماند که همین موضوع باعث شده بازدهی آن بالا برود.
مواد الاستومری مقاومت بسیار قوی در برابر ورود بخار و رطوبت از خود نشان می دهد،
طوری که پس از نصب این عایق ها اصلا به بخاربند و وسایل های جانبی دیگر نیازی نیست.
باید این نکته را عرض کنم که این عایق ها نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ گران قیمت بالایی دارد، ولی چون به وسایل های جانبی دیگر برای نصب آن نیاز نیست و همچنین؛ به دلیل عمر بالا، نصب خیلی راحت و سریع و از همه مهم تر امکان این را دارد که چندین بار مصرف شود، به همین دلیل می توان گفت که عایق های الاستومری بسیار به صرفه هستند.
عایق لوله ای
طول این عایق ها 2 متر می باشد.
قطر آن ها از 6 تا 168 میلی متر است و ضخامتی که دارند بین 6 تا 50 میلی متر است.
عایق رول

عایق های رول در سطح بسیار وسیع طراحی شده اند.
می توانم بگویم که این عایق ها بهترین عایق برای مخازن لوله هایی که سایز بالایی دارند مناسب می باشد، نصب آنها بسیار راحت می باشد.
ویژگی عایق های رول
استفاده از آنها بسیار آسان و راحت می باشد، انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند، از لحاظ اقتصادی هم مناسب می باشد.

مزایای عایقکاری الاستومری

وجود سد بخار لایه درونی از چگالش جلوگیری می کند.

به هدر رفتن انرژی را تا میزان ۸۷ درصد کاهش می دهد.

عایق الاستومری سبک و انعطاف پذیر می باشد.

به راحتی و با سرعت زیاد قابل نصب می باشد که همین امر موجب صرفه جویی در هزینه و زمان میشود.

دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر روغن و مواد شیمیایی می باشد.

مانع از نفوذ رطوبت: وجود سلولهای دیوار بسته چند لایه که سد بخار لایه درونی عایق را تامین می کند توسط سوراخ شدن لایه های سطحی در معرض خطر قرار نمی گیرند که این مسئله طول عمر عایق را بیشتر خواهد کرد.

عملکرد حرارتی بلند مدت: منتقل شدن بخار آب به وسیله عایق های الاستومری به خاطر داشتن ساختار سلول بسته، میسر نمی باشد.

دوام طولانی: سد بخار لایه درونی در طول عملیات نصب دچار آسیب نمی شود و پل حرارتی ایجاد نمی کند. این مشخصات فنی ذکر شده یک سیستم ایمن را به وجود می آورد.

عایق الاستومری پافلکس 37

بهره وری انرژی: با بکارگیری از عایق نفوذ بخار آب به حداقل می رسد، همینطور از افزایش هدایت حرارتی جلوگیری می کند. همین افزایش هدایت حرارتی در مدت زمان طولانی می تواند موجب افزایش هزینه های انرژی و چگالش سطح شود.

ممانعت از رشد کپک: اولین قدم برای ممانعت از رشد کپک به حداقل رساندن نفوذ رطوبت می باشد. دومین قدم آن نیز مربوط به جذب گرد و غبار به وسیله سطوح صاف می باشد.

عایق الاستومری عاری از فرمالدئید می باشد.

دارای مقدار بسیار کمی از ترکیبات آلی فرار می باشد.

عایقکاری الاستومری کیفیت و سلامت هوای داخل را فراهم می کند.

عایق های الاستومری بدون گرد و غبار و الیاف میباشد.

در هنگام عایق کاری الاستومری به هیچ عنوان هیچ ذرات و الیافی منتشر نمی شود حتی در زمان هایی که به اشکال گوناگون بریده می شوند.

عایق های الاستومری فرایند تولید بدون CFC و hcfc

آشنایی با عایق الاستومری چسبدار مسلح

 یکی از مقاوم ترین عایق های تولید شده، عایق الاستومری می باشد که دارای کاربرد های مختلف در صنایع گوناگون مثل شیمیایی، ساختمانی و پتروشیمی می باشد. از مهمترین دلایل محبوبیت این نوع عایق، مقاومت زیاد حرارتی برودتی آن می باشد. این محصول در انواع مختلف لوله ای، رولی و کانال فلکسیبل با عایق های الاستومری در بازار ها وجود دارد. بهتر است بدانید که هر یک از آنها دارای مصارف بسیار مهم و متعدد در صنایع گوناگون هستند.

یکی از پرکاربرد ترین عایق های رولی، عایق های الاستومری چسبدار مسلح می باشد. همانطور که از اسم این نوع عایق مشخص است، دارای چسب آماده می باشد. که همین مسئله موجب شده است که نصب آن راحت تر و در مدت زمان کوتاه تری اتفاق بیوفتد.

عایق الاستومری چسبدار فراعایق 12

به طور کلی عایق الاستومری چسبدار به دو صورت ساده و مسلح تولید می شود. به طور کلی این دو نوع عایق، بسیار شبیه به یکدیگر هستند، از مهمترین تفاوتی که بین این دو محصول وجود دارد این است که عایق  های الاستومری چسبدار مسلح از پوشش چسبدار با الیاف برخوردار است که در مقایسه با مدل ساده، دارای قدرت چسبندگی بیشتری می باشد. عایق های الاستومری چسبدار مسلح به دلیل دارا بودن مقاومت بسیار زیاد در مقابل رطوبت و حرارت، به یک محصول پرکاربرد در صنایع مختلف و ساختمان سازی تبدیل شده است.

در حقیقت عایق های رولی به دلیل داشتن طول و عرض زیاد، از کاربرد های زیادی برخوردار هستند، از جمله عایق کاری مخزن ها که اغلب به پوشش های زیادی احتیاج دارند. البته ناگفته نماند که عایق های الاستومری رولی، در ضخامت های گوناگونی تولید می شوند که با توجه به کاربرد هایی که در قسمت های گوناگون دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که، عایق الاستومری در هر شکل و نوعی که ساخته شده باشد؛ به خاطر موادی که در نوع ساختار آن به کار رفته است، از مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و حرارت و هر وضعیتی که احتمال دارد به تاسیاست و مخازن آسیب وارد کند، برخوردار می باشد. به همین خاطر با وجود این مزایای موجب افزایش طول عمر می شود که همین امر از تعویض و تعمیر آنها در مدت زمان طولانی، جلوکیری می کند.

کاربرد عایق الاستومریک چسبدار مسلح

یکی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از رشد قارچ و خوردگی های لوله ها و کانال ها در وضعیت های گوناگون آب و هوا، عایق های الاستومری رولی می باشد. بهتر است بدانید که برای قسمت هایی که متحرک می باشند، به خاطر نیاز به یک عایق با چسبندگی بالا، عایق های الاستومری که در آن الیاف به کار برده شده باشد؛ بهترین انتخا است. این نوع عایق به سطوح مختلف، محکم می چسبد و از آن محافظت می کند. این نوع عایق با روکش آلومینیومی که دارد به بازار ها عرضه شده است. که با روکش موجود در آن موجب افزایش مقاومت محیط می شود.

مهمترین کاربرد این نوع عایق الاستومری در صنایع مختلف این است که موجب جلوگیری از بروز حوادث مختلف می شود. این عایق در سیستم های حرارتی و برودتی و تهویه نیز بسیار کاربرد مفیدی دارند. چنانچه بخواهیم این مدل عایق را با مدل های قدیمی آن مقایسه کنیم، باید گفت که قیمت این عایق بیشتر از عایق های قدیمی می باشد. البته با توجه به ویژگی هایی که گفتیم، خرید عایق های الاستومری چسبدار مسلح، بسیار به صرفه تر و منطقی تر می باشد.

علاوه بر این مورد، نصب عایق های قدیمی بسیار زمانبر تر بوده و در مقایسه با مدل چسبدار، از چسبندگی و اتصال محکم روی سطوح برخوردار نبودند. اما با استفاده از عایق های الاستومری چسبدار مسلح می توان در مدت زمان کمتری، محیط مورد نظر را عایق کاری کرد.

عایق الاستومری سوپر فلکس

انواع عایق الاستومری:

عایق الاستومری به طور کلی به دو دسته ی رولی و لوله ای تقسیم می شود که در ادامه شما را با این دو بخش بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 1-رولی

یکی از انواع عایق های الاستومری، عایق رولی می باشد. این نوع عایق به دلیل داشتن خاصیت سلول بسته بودن، بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان سازی دارد. در مقایسه با عایق نوع پشم شیشه از نصب راحت تری برخوردار می باشد و در سایز ها و اندازه های گوناگونی طراحی و تولید گردیده است.

آشنایی با انواع عایق های حرارتی

یکی از ویژگی های مهم این نوع از عایق های الاستومری، داشتن مقاومت بالا و دوام زیاد می باشد. این مدل از عایق خود در چند نوع وجود دارد. انواع عایق رولی عبارتند از:

  • عایق رولی ساده
  • عایق رولی پشت چسبدار
  • عایق رولی با روکش آلومینیوم
  • پشت چسب دار با روکش آلومینیومی
  • با روکش پروتکت بلک

2- لوله ای

عایق الاستومری ساده پشت چسب دار: این مدل به خاطر داشتن ویژگی نصب راحتی که دارند، برای پروژه هایی که سرعت اجرا در آنها مهم است و باید به زودی تکمیل شوند؛ بیشترین کاربرد دارند و به صرفه نیز می باشند.

عایق رولی با روکش آلومینیوم: این نوع عایق به دلیل داشتن روکش آلومینیوم، در برابر شرایط نامساعد و ضربه های مختلف مقاوم هستند. به همین خاطر بیشتر در عایق کاری در فضاهای بیرونی کاربرد دارند.

عایق رولی روکش آلومینیوم پشت چسبدار: همانگونه که از اسم آن مشخص است، این نوع عایق به دلیل داشتن چسب، سرعت اجرا را بیشتر می کند و راحتر و سریعتر قابل نصب می باشد. این نوع عایق بیشتر در پروژه هایی که هم سرعت اجرا مهم است و هم قرار است در مقابل نور خورشید و یا در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرند، کابرد دارند.

عایق های الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک: مهمترین کاربردی که این مدل از عایق  های الاستومری دارد؛ استفاده در سیستم های تهویه و همین طور در فضاهایی که بیشتر در معرض آلودگی هستند.

عایق الاستومری پافلکس 326

اطلاعاتی درباره عایق سوپر فلکس

عایق الاستومری سوپر فلکس ساخت کشور ترکیه می باشد. این نوع عایق از دو مدل لوله ای و رولی تشکیل می شود. کشور ترکیه این محصول را در این دو مدل تولید می کند و به کشور های دیگه صادر می کند. توجه داشته باشید که می توانید این محصول را در ابعاد و ضخامت های مختلف تهیه کنید.

از عایق های الاستومری سوپر فلکس می توان به منظور عایق کاری انواع تجهیزات مکانیکی در سیستم های کانال کشی و تاسیسات مثل کانل کشی های مربوط به داکت اسپیلت و یا سیستم تهویه مطبوع و … استفاده کنید.

عایق الاستومری سوپر فلکس

یکی دیگر از کاربرد های عایق الاستومری سوپر فلکس، این است که می توان از آنها برای عایق کاری انواع لوله های انتقال هوا مثل کانال اسپیرال گالوانیزه و خرطومی هوا استفاده کرد.

عایق های سوپر فلکس دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که همین ویژگی ها باعث شده طرفدارن زیادی داشته باشند. از جمله ویژگی آنها می توان به ضد حریق بودن و داشتن مقاومت بسیار زیاد در مقابل پارگی، ضربه اشاره کرد. البته ویژگی های این محصول به این موارد ختم نمی شود. به دلیل وجود همین ویژگی ها، از آنها در صنایع مختلف استفاده می شود.

خرید عایق الاستومری سوپر فلکس

برای خرید این نوع عایق بایستی در ابتدا به یکسری نکات مهم توجه کنید. ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید از این نوع عایق برای چه محیط های استفاده کنید. و قرار است برای عایق کاری چه سطحی آنها را به کاربگیرید. با مشخص کردن این موارد می توان به راحتی نوع و ضخامت آن را تعیین کرد و عایقی مناسب انتخاب کرد.

 

 

اطلاعاتی درباره عایق پافلکس سوپرفلکس

بعد از انتخاب عایق مناسب با مکان مورد نظر خود، در اقدام های بعدی باید  موارد دیگری مثل قیمت عایق الاستومری سوپر فلکس را در بازار های ایران و همین طور شرکت های عایق های الاستومری و … را در نظر بگیرید. و متناسب با بودجه ی خود این عایق ها را تهیه کنید.

امروزه تعداد زیادی شرکت وجود دارند که در زمینه تولید عایق های الاستومری سوپر فلکس فعالیت می کنند. بهتر است از این شرکت ها قیمت بگیرید ولی نکته ای که باید توجه کنید این است که در کنار قیمت ارزان باید به کیفیت و خدماتی که توسط شرکت ارائه می شود نیز توجه کنید.

مورد های دیگری نیز وجود دارد که باید در زمان خرید عایق های الاستومری به آن ها توجه کنید. مواردی مثل میزان تاثیر کیفیت هوا در فضا های داخلی ساختمان ها، هزینه های مربوط به چرخه ی زندگی، سهولت درنصب عایق و افزایش سرعت کار و … که همه ی این موارد بسیار مهم هستند. بنابراین به این موارد چه در خرید حضوری عایق و چه در خرید آنلاین عایق های الاستومری دقت داشته باشید. کاملا قبل از خرید تحقیقات لازم و برسی های لازم را انجام دهید.

نکته ی بسیار مهمی که بایستی در زمان خرید عایق سوپر فلکس، بعد از دریافت لیست قیمت ها و مقایسه مشخصات آنها و … توجه کنید؛ نصب عایق ها می باشد. زیرا نصب عایق باید در کمترین زمان و با سرعت و آسانی به وسیله ی تجهیزات خاص خود انجام شود.

نصب عایق سوپر فلکس

الزامات لازم برای نصب عایق الاستومری سوپر فلکس عبارتند از:

اتصالات پیش ساخته مثل زانویی و سه راهی پیش ساخته که به وسیله ی عایق های الاستومری فویلدار روکش شده است. بهتر است بدانید که این روکش فویلی آلومینیومی باعث می شود که مقاومت عایق ها در برابر رطوبت و ضربه تا مقدار بسیار زیادی افزایش یابد.

کاهش صدای ماینر با عایق الاستومری صوتی

چسب عایق که با یک فرمول خاص برای نصب عایق مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از نوار درزگیر چسب دار برای نصب عایق ضروری است؛ تا از به هدر رفتن انرژی در محل درزها جلوگیری شود و همین طور از جهتی دیگر این امکان وجود دارد تا با استفاده از نوار درزگیر از ورود گرد و غبار و… جلوگیری شود.

نصب عایق پافلکس

مناسب ترین نوع عایق الاستومری برای کانال انتقال هوا

به طور کلی کانال های انتقال هوا بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله : شکل ظاهری، جنس و نوع کاربردی که در بخش های مختلف دارند، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند. البته هرکدام دارای مزایا و معایب خاصی هستند؛ اما نکته مهم برای کارکرد درست و بهینه کانال انتقال هوا، عایق کاری با استفاده از عایق الاستومری می باشد. مؤلفه های مهم دیگر که باید در انتخاب کانال مناسب در نظر داشته باشید شرایط آب و هوایی محل مورد نظر، نوع کاربردی که مد نظر دارید و هزینه هایی که در مجموع می پردازید می باشد. در نهایت و با بررسی کارشناسان متخصص در این زمینه، یک کانال یا ترکیبی از انواع دیگر آن در نظر گرفته می شود.

می دانیم که تهویه فضای تاسیسات از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع اگر تجهیزات تهویه مطبوع را مانند قلب آن فضا بدانیم، کانال ها حکم سیستم گردش خون را دارند؛ چرا که با انتقال هوای تازه به داخل و یا خروج به بیرون، کمک زیادی در جهت کنترل رطوبت و دمای محیط داخل می نماید.به طور کلی، جنس کانال از فلزهای مختلف می باشد.اما کانال هایی از جنس فولاد گالوانیزه، بیشتر از انواع دیگر تولید و به بازار عرضه شده اند. نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد، عایق کاری این کانال ها به کمک عایق های الاستومری می باشد. علت اصلی آن هم این است که فلزات رسانایی حرارتی بالایی دارند؛ بنابراین ضروری است با عایق کاری، جلوی هدررفت انرژی گرفته شود.

کانال های انتقال هوایی که از فلزات ساخته می شوند، در دو نوع گرد و چهارگوش تولید می شوند و حتما لازم است برای افزایش کارایی، عایق کاری شوند. یکی از بهترین عایق ها که می توان برای کانال انتقال هوا استفاده نمود، عایق های الاستومری می باشد.

همان طور که گفتیم خطوط انتقال هوا اغلب از جنس فلزات مختلف می باشند و از آنجایی که دارای سطحی صاف هستند، بنابراین به آسانی می توان از عایق های الاستومری، برای پوشش آن ها استفاده نمود.اما سوال مهمی که در اینجا با آن رو به رو هستیم، این است که کدام نوع عایق های الاستومری برای این کانال ها مناسب تر است؟در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

عایق الاستومریسوپر فلکس 98

ضخامت مناسب عایق الاستومری کانال

می دانیم که عایق الاستومری در دو نوع رولی و لوله ای در بازار وجود دارد. از آنجایی که کانال ها دارای قطر بالایی هستند، بنابراین بدیهی است که نمی توان از نوع لوله ای این عایق برای پوشش کانال استفاده نمود و نوع مناسب تر آن، عایق های الاستومری رولی می باشد.یکی از مزایای عایق رولی این است که به شکل پشت چسب دار، ساخته می شود؛ این امر در نهایت سبب سهولت در نصب و بالابردن سرعت انجام کار می گردد.

بنابراین می توانیم در مدت زمان کوتاهی، شاهد عایق کاری کلیه کانال های انتقال هوا باشیم. لازم به ذکر است که برای عایق کاری درست و اصولی لازم است به ضخامت عایق توجه ویژه ای داشته باشیم.

در صورتی که ضخامت عایق های الاستومری از میزان استاندارد آن کمتر باشد، باعث می شود که پس از اتمام عایق کاری، همچنان شاهد اتلاف انرژی و حرارت باشیم و کارای و بازدهی که انتظارش را داشتیم حاصل نگردد.در صورتی هم که ضخامت عایق زیاد باشد، تاثیر بسزایی در جلوگیری از اتلاف انرژی نداشته و همچنین از نظر اقتصادی به صرفه نیست.در نهایت، ضخامت عایق به دمای هوا و میزان رطوبت نیز بستگی دارد. از مهمترین مزایای استفاده از عایق برای کانال های هوا، می توان به جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره نمود.

در واقع عایق، علاوه بر اینکه کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف انرژی می کند؛ به واسطه پوششی که ایجاد می کند، سبب افزایش دوام و ماندگاری کانال ها نیز می گردد.

از دیگر مزایای نصب عایق های الاستومری بر روی کانال ها، این است که از سر و صدای بالایی که هنگام عبور هوا از سیستم تهویه ایجاد می گردد،  جلوگیری نموده و فضایی آرام را به وجود می آورد. همچنین عایق در زیباسازی فضای تاسیسات نیز تاثیر زیادی دارد.

عایق الاستومری پافلکس 785

نکات مهم و ضروری برای عایق کاری لوله های آب ساختمان

یکی از راهکارهای ضروری برای جلوگیری از تلف شدن انرژی و ممانعت از مصرف سوخت اضافی در ساختمان ها، استفاده از عایق الاستومری برای لوله ها و مخزن حرارتی است. از مزیت های عایق کاری لوله ها این است که مانع از یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آب سرد شده و از کاهش دمای آب در لوله های آب گرم و به تبع آن، افزایش مصرف سوخت پیشگیری می نماید.

همه این عوامل در نهایت سبب می شود تا در مصرف آب و سوخت صرفه جویی شده و به دنبال آن از هزینه های بالا ی قبض برق و گاز، کاسته شود.

یکی از اهداف مهم استفاده از عایق الاستومری در لوله کشی ساختمان ها این است که گرمایی که از سیستم حرارت مرکزی تولید می گردد، ضروری است که تنها به محل مورد استفاده مانند : سرویس بهداشتی یا حمام و… برسد و نباید در طول مسیر این هدر برود. علاوه بر این، عایق کاری برای موارد دیگری همچون :

کاهش آلودگی صوتی، جلوگیری از خورگی و کپک زدگی دیوار ولوله ها نیز به کاربرده می شود. در واقع از مهم ترین عایق ها می توان به عایق رطوبتی، تشعشعی، همرفت حرارتی و… اشاره نمود. عایق رطوبتی همان طور که از نامش پیداست، از ورود رطوبت و نم به تاسیسات جلوگیری می نماید.

عایق الاستومری حرارتی هم با ممانعت از هدر رفت گرما به منظور عایق کردن دیگ مورتورخانه ها و پکیج ها مورد استفاده قرار می گیرد. می دانیم که گرما از سه راه هدایت، همرفت و تابش انتقال می یابد. عایق های حرارتی هم در سه نوع عایق هدایت حرارتی، تشعشی و عایق همرفتی هدایتی به بازار عرضه شده اند.

منظور از عایق هدایتی این است که هنگامی که گرما از طریق تماس اجسام در حال انتقال باشد، این عایق های مقاوم به گرما از این امر جلوگیری می نمایند. از مهمترین آن ها نیز می توان به  پشم شیشه، پشم سنگ و… اشاره نمود.

عایق الاستومری پافلکس 126

چگونگی عایق کاری لوله های آب گرم

برای عایق کاری لوله های آب گرم با عایق الاستومری، چه لوله هایی که در داخل ساختمان و داخل کانال و سقف کاذب قرار گرفته و چه لوله هایی که در بیرون ساختمان هستند لازم است به نکاتی توجه نماییم؛ ابتدا توجه کنید که سطح لوله های آب، کاملا تمیز و عاری از هر ماده خارجی دیگر باشد.در قدم بعدی، لازم است که دو مرتبه بر روی لوله سیستم گرم کننده ضدزنگ بزنید.

پس از اینکه مطمئن شدید ضدزنگ خشک شده، می توانید اقدام به عایق کاری لوله های توکار نمایید. البته قبل از اینکه اقدام به عایق کاری لوله ها نمایید، لازم است که نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم.

بهترین نوع عایق برای لوله های آب گرم، عایق های الاستومری یا پتویی و عایق لوله ای پشم سنگ می باشد.برای حصول بهترین نتیجه ضروری است که برای تمام مسیرهای لوله کشی و اتصالات، عایق کاری انجام شود. قبل از انجام عایق کاری، اندازه لوله ها را محاسبه نمایید تا بدانید چه میزان عایق، مورد نیاز است.

به عنوان مثال : در صورتی که عایق کاری برای لوله های متصل به آبگرمکن باشد، نیاز است که عایق مورد نظر به میزان حداقل 15 سانت، از محل سوخت آبگرمکن دور باشد.برای اینکه بدانیم کدام جنس عایق مناسب تر است، باید فاکتورهایی همچون: شرایط محیط مورد نظر و دمای آب گرم در لوله را هم در نظر بگیریم.

توجه کنید که هنگام عایق کاری لوله ها با عایق های الاستومری، هرگز روی عایق را با موادی که قابل اشتعال هستند مانند : چسب نواری نپوشانید! اگر با شرایطی مواجه شدید که لوله ها از داخل دیوار آتش عبور می کنند، دقت نمایید که هرگز آن قسمت را با عایق روکش دار نپوشانید. همچنین عمل عایق کاری باید به نحوی انجام شود که سبب آسیب به محل مورد نظر و پوسیدگی مصالح نگردد.

عایق الاستومری پافلکس 148

انواع عایق الاستومری یا الاستومریک موجود در بازارها

عایق الاستومری جزو یکی از مدل های عایق های برودتی و حرارتی می باشد که در صنعت های گوناگون مثل صنعت ساختمان سازی کاربرد های زیادی دارد. ساختار این نوع  عایق ها به شکل سلول بسته می باشد و همچنین از مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آلودگی، حرارت و بخار آب برخوردار هستند.

این نوع عایق ها دارای وزن سبکی می باشند و به خاطر داشتن انعطلف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی، لوله های بزرگ و کوچک، کانال های هوا، صنعت خودرو، سیستم گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق های الاستومری به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: عایق رولی یا ورقه ای و عایق لوله ای.

در ادامه ی این مطلب شما را با این نوع عایق ها بیشتر آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ی عایق های الاستومری و انواع آن را کسب کنید.

  1. عایق های الاستومری رولی یا ورقه ای

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از نوع های عایق  های الاستومری، عایق رولی یا ورقه ای می باشد که در اندازه های مختلف با در نظر گرفتن مکان مورد نظر و شرایط آب و هوایی موجود در آن مکان مورد استفاده قرار میگیرند.

عایق الاستومری رولی توانایی نصب در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان را دارد. نصب این نوع عایق ها بسیار کار راحتی می باشد. به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فرد این مدل از عایق ها باعث شده است که در مقایسه با عایق های سنتی، مورد استفاده بیشتری قرار بگیرند.

این مدل از عایق ها برای جایگزین شدن پشم شیشه ها بسیار مناسب هستند و به دلیل داشتن خاصیت سلول بسته بودن، از اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان جلوگیری می کنند و طول عمر تاسیسات را همچنین بالاتر می برند.

عایق های الاستومری مدل رولی نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از: عایق رولی ساده، عایق رولی روکش دار و بدون روکش، عایق های الاستومری رولی شانه تخم مرغی.

عایق الاستومری پافلکس 457

عایق الاستومری رولی ساده از وزن بسیار سبکی برخوردار است و در مقابل رشد قارچ ها و باکتری ها، گرد و غبار، مواد شیمیایی و رطوبت بسیار بالا مقاوم می باشند.

نصب و نگهداری این نوع عایق بسیار کار راحتی می باشد و برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع در محیط های بسته بسیار کارآمد می باشند. برای نصب این عایق ها به نوعی چسب مخصوص نیاز است و همین طور برای پوشش دادن درز های به وجود آمده به درزگیر مخصوص این نوع عایق ها نیاز است.

عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش

به خاطر وجود شرایط متغییر آب و هوایی به منظور عایق کاری تاسیسات ساختمانی، بایستی از عایق هایی استفاده کرد که دارای مقاومت زیادی در مقابل تغییرات جوی و اشعه نور خورشید باشند. این نوع عایق نیز در دو صورت روکش دار و بدون روکش وجود دارد؛ که می توان برای محیط های داخلی ساختمان و محیط های بسته از رولی بدون روکش استفاده کرد؛ و در فضا های خارجی ساختمان از عایق های رولی روکش دار استفاده کرد.

بهتر است بدانید که عایق های الاستومری روکش دار که با آلومینیوم روکش دار شده است، نمونه ای از عایق های مقاوم هستند که در مقابل وضعیت های نامناسب جوی از بین نمی روند. این نوع عایق ها برای سیستم های گرمایشی، لوله های گرم و سرد، ایزوله سازی مخازن و سیستم های تبرید مورد استفاده قرار میگرند. عایق های دارای روکش نیز خود به دو شکل ساده و پشت جسبدار در بازار ها وجود دارند.

عایق رولی شانه تخم مرغی

یکی دیگر از انواع عایق رولی، شانه تخم مرغی می باشد. این نوع عایق معمولا به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار میگرد. بخاطر داشتن ساختاری سلولی و متخلخل می تواند به مقدار قابل توجهی از میزان انتقال سر و صدا کاهش دهد و نقش بسیار مهمی در کم شدن آلودگی صوتی دارد.

عایق الاستومری پافلکس 1455

عایق الاستومری فویلدار

عایق الاستومری ای که دارای روکش آلومینیومی می باشد؛ از ضخامت فویل آلومینیومی به اندازه 130 میکرون الی 240 میکرون متغیر است. این نوع عایق برای هر دو نوع عایق حرارتی لوله ای و عایق گرمایشی رول قابل اجرا می باشد.

پوشش چند لایه آلومینیوم و پلی اتلین و فوم های الاستومریک باعث می شوند که کیفیت کار بیشتر شود و عملکرد بهتری از خود داشته باشند. این کار باعث می شود که در برابر عوامل جوی در فضای بیرونی که اصلی ترین آسیب توسط اشعه UV و جذب رطوبت می باشد، محافظت شود. یکی دیگر از ویژگی های عایق های الاستومری فویلدار، نظافت و حفاظت آسان آن می باشد.

برای سرعت بخشیدن به نصب در عملیات های مختلف و در پروژه های ساختمانی و صنعتی و همین طور عایق کاری محیط هایی که جای کمی دارند، از عایق حرارتی الاستومری رول چسب دار استفاده می شود.

عایق های الاستومری رولی ساده برای عایقکاری سطوح در اطراف محیط های بسته و عایق فویلدار در اطراف محیط های باز مورد کابرد قرار میگرند. و عایق رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم در محیط های آزاد مورد استفاده قرار میگرد. موارد مورد کاربرد این عایق ها در عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع تاسیسات ساختمان، موتورخانه، کانال تهویه، لوله های سرد و گرم، چیلر و … می باشد.

عایق های الاستومری جزو محصولات مربوط به عایق حرارتی و صوتی محسوب می شود. در حقیقت فوم موجود در این عایق ها به صورت سلول بسته می باشد؛ که همین امر موجب شده است که مانع انتقال صوت و حرارت شوند. این عایق ها از ضریب انتقال گرمایشی و صوتی پایینی برخوردار می باشند. برای تعیین قیمت عایق باید موارد زیادی را در نظر گرفت زیرا میزان تخلیه و دانسیته فوم  عایق در تعیین کیفیت و قیمت عایق های الاستومری نقش بسیار مهمی دارد. و مستقیما بر آن تاثیر می گذارد.

عایق الاستومری پافلکس 758

بهتر است بدانید که دیگر موردی که روی قیمت تاثیر گذار است، ضخامت لوله می باشد. عایق های الاستومری رولی از ضخامت های مختلفی از 3 تا 100 ml برخوردار می باشد. خب بدیهی می باشد که قیمت عایق رولی در هر سایز در مقایسه با سایر سایز ها متفاوت باشد. هر چه ضخامت عایق بیشتر می شود، قیمت عایق الاستومری نیز به مقدار مشخصی نیز بالاتر می رود.  علاوه بر این مورد باید بدانید که هر چقدر استاندارد ها و دانسیته های عایق بالاتر باشد، قیمت عایق های الاستومری نیز به همان مقدار افزایش پیدا می کند.

بیشتر کارفرمایان و مهندسان نسبت به بکار گیری عایق های الاستومری به شکل چسبدار، تمایل بیشتری از خود نشان می دهند. در این نوع عایقکاری باید قیمت عایق های الاستومری به صورت خام و همین طور قیمت چسب عایق را پرداخت کنید. چسب های عایق نیز در جنس های مختلف و در قیمت های گوناگون وجود دارند.

قیمت عایق الاستومری فویلدار

در مواردی که شرایط آب و هوایی در محلی نامطلوب می باشد؛ و یا ممکن است عایق با صدمات محیطی روبه رو شود؛ باید از عایق های الاستومری فویلدار با پوشش آلومینیومی برای کاور کردن سطح عایق استفاده کرد. قیمت عایق های الاستومری فویلدار آلومینیومی کاملا به ضخامت خود عایق و ضخامت فویل آلومینیومی آن بستگی دارد.

در این صورت برای خرید این نوع عایق باید علاوه بر پرداخت قیمت خود عایق به صورت خام؛ بایستی هزینه فویل آلومینیومی ساده و همین طور هزینه چسبدار کردن عایق را پرداخت کنید. بنابراین برای خرید این نوع عایق باید ابتدا هزینه عایق خام را پرداخت کنید، سپس چسب مربوط به چسبدار کردن عایق را خریداری کنید. بعد از این دو کار هزینه مربوط به اجرت چسبدار کردن عایق نیز باید حساب کنید. در آخر قیمت فویل آلومینیوم ساده در ضخامت مورد نیاز را پرداخت می کنید. شما می توانید با جمع بندی هزینه های این 4 آیتم به هزینه نهایی عایق های الاستومری فویلدار برسید.

عایق الاستومری پافلکس 285

همه چیز درباره عایق الاستومری لوله مسی

می دانیم که هدف از تولید عایق الاستومری، جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال حرارت در مکان ها و مصارف مختلف می باشد. به طور کلی اگر بخواهیم عایق را بر اساس کاربردی که دارد دسته بندی نماییم، در دسته اول عایق های قدیمی تر مانند پشم شیشه و پشم سنگ قرار می گیرد که در برابر حرارت، دارای مقاومت قابل قبولی نیستند و عایق الاستومری پلی اتیلن که به آن فوم سفید نیز گفته می شود، جزو دسته دوم می باشد که از معایب آن، می توان به عدم انعطاف پذیری اشاره نمود؛ دسته سوم که امروزه دارای کاربرد زیادی در مصارف مختلف می باشد، عایق الاستومری سلول بسته است که معایب دو دسته قبلی را نداشته و دارای مقاومت بالایی است.

از مزایای مهم عایق الاستومری لوله مسی می توان به کیفیت بالای آن که در هنگام ساخت و تولید، توجه ویژه ای به آن گردیده و همچنین کاربرد زیادی که دارد اشاره نمود. لازم به ذکر است که عایق حرارتی و برودتی پیش ساخته، به دو صورت کویلی و شاخه ای به بازار عرضه شده است که دارای اندازه های مختلف بوده و برای کاربردهای گوناگون، طراحی گردیده است. گفتیم که عایق الاستومری لوله مسی، دارای مقاومت بالایی می باشد که این امر، نکته مهمی برای جلوگیری از اتلاف حرارت و گرما می باشد.بنابراین به منظور مصارف مختلف از جمله : کانال ها، سیستم های تهویه، عایق کاری تاسیسات و لوله های گرم وسرد از آن استفاده می گردد.

در صورتی که بنا به دلایل مختلف، سطح عایق الاستومری لوله مسی دچار آسیب شده و سوراخ گردد، همچنان می توانید از بابت عدم رشد قارچ ها و کپک بر روی آن اطمینان داشته باشید! چرا که به دلیل ساختار سلول بسته ای که دارد، در برابر جذب طوبت و آب مقاوم می باشد؛ این در حالی است که پشم شیشه و دیگر عایق های سنتی در مقایسه با عایق الاستومری، تقریبا تا 10 هزار برابر بخار آب را جذب می نمایند! از دیگر مزایای مهم آن، عدم به کارگیری گازهای گلخانه ای مانند :CFC در هنگام ساخت و تولید می باشد که این امر، در حفاظت از محیط زیست پیرامون ما تاثیر بسزایی دارد.

عایق الاستومری پافلکس 87

نکاتی درباره نصب عایق الاستومری لوله مسی

به طور کلی پیشنهاد می شود برای نصب عایق الاستومری، زمانی را در نظر بگیرید که لوله های تاسیسات در جای خود قرار گرفته اند و نازک کاری یا پوشش ظاهری ساختمان مورد نظر، در حال انجام است. این مرحله بهترین زمان برای شروع عایق کاری دیوارها و سقف و لوله ها می باشد. این نکته که در چه مکان هایی از ساختمان از عایق استفاده نمایید، بستگی به میزان هزینه هایی دارد که برای این کار در نظر گرفته اید؛ اما ترجیحا قسمت هایی که بیشترین هدررفت انرژی را دارند، باید جزو اولویت شما باشد.استفاده از عایق توکار به دلیل عدم تماس با محیط بیرون، به صرفه تر می باشد چرا که به تعمیر و مراقبت نیازی ندارد.

یکی از مزایای مهم عایق های الاستومری لوله مسی، این است که به شکل رشته ای نبوده و متخلخل نیست؛ بنابراین در هنگام نصب مشکلی از بابت جدا شدن قطعات وجود نخواهد داشت.نصب عایق لوله مسی به راحتی انجام می گردد و شما برای این کار نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت. در کنار مزیت های مهم این عایق های الاستومری که به آن اشاره شد، این عایق دارای معایبی هم می باشد که عبارتند از : قیمت بالای آن در قیاس با پشم شیشه و پشم سنگ، ایجاد شکاف در مواد آن در اثر تماس با حرارت بالا، شکستن در اثر ضربه که البته پس از کاهش دما، به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که دارد دوباره به حالت اول باز می گردد.

عایق الاستومری پافلکس 59

عایق های الاستومری کانال و انواع آنها

چنانچه شما در زمینه خرید عایق الاستومری کانال یا انواع دیگر عایق ها به دنبال خریدی راحت و با کیفیت هستید؛ حتما به سایت سوپر فلکس مراجعه کنید. در این شرکت انواع عایق های الاستومری در اندازه ها و ضخامت های مختلف وجود دارد. شما می توانید از این شرکت به آسانی عایق های الاستومری مناسب خود را با بهترین قیمت پیدا کنید.

همانطور که می دانید عایق در انواع مختلفی وجود دارد؛ مثل عایق های الاستومری حرارتی و برودتی، عایق لوله ای و رولی الاستومری، عایق های الاستومری کانل و یا کانال هوا، عایق های الاستومری شانه تخم مرغی و … . در این مطلب قصد داریم شما را با عایق  کانال الاستومری آشنا کنیم و اطلاعات بیشتری درباره آن به شما بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

یکی از انواع عایق ها الاستومری کانال می باشد که معمولا برای کانال های انتقال هوا مورد استفاده قرار میگیرد. این عایق ها از کانال ها در برابر هر عواملی محافظت می کنند. از بین عایق هایی که در بازار وجود دارد، عایق های الاستومری یکی از بهترین نوع های آن محسوب می شود؛ زیرا این عایق از ویژگی های زیادی برخوردار است که باعث شده از دیگر عایق ها متمایز شود.

بهتر است بدانید که عایق کانال که به آن عایق های الاستومری لوله ای نیز گفته می شود؛ برای کانال ها بسیار مفید می باشد. این عایق ها در حقیقت از از کانال ها در مقابل هر عواملی حفاظت می کنند و از آسیب رسیدن به کانال ها جلوگیری می کنند. این عایق، کانال را در مقابل عواملی طبیعی مختلف مثل برف و باران، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، سرما و گرما، رطوبت و حرارت بالا و … محافظت می کند.

عایق الاستومری کانال فراعایق

علاوه بر این موارد عایق الاستومری کانال، از کانال در برابر مواد اسیدی و شیمیایی نیز در حد بالایی محافظت می کند. با این وجود با خیالی راحت می توان از کانال عایق شده در هر فضای بیرونی و در معرض هر گونه شرایط آب و هوایی گوناگون و حتی در معرض مواد شیمیایی و آسیب رسان قرار داد؛ بدون اینکه ذره ای آسیب به کانال استفاده شده وارد شود.

انواع عایق الاستومری کانال

عایق کانال نیز در انوع گوناگونی وجود دارد؛ مثل عایق های الاستومری کانال ساده ویا  ساده با روکش آلومینیومی، پشت چسبدار و یا پشت چسبدار با روکش آلومینیومی. بهتر است بدانید که مدل پشت چسبدار آن باعث می شود آسان تر به کانال ها بچسبد و در جای خود محکم شود. مدل روکش آلومینیومی نیز باعث می شود کانال ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت شوند و دچار آسیب نشوند.

عایق های کانال به دلیل داشتن مزیت های فراوان نسب به سایر عایق ها؛ موجب شده است که افراد به جای خرید دیگر نوع های عایق ها، به استفاده از عایق های الاستومریک روی آورند. در ادامه ویژگی های عایق کانال را بیشتر برای شما شرح خواهیم داد.

عایق کانال دارای کیفیت ساخت و دوام و مقاومت بسیار بالایی می باشد. این عایق در برابر موارد گوناگون به آسانی دچار صدمه و آسیب نمی شوند؛ به همین خاطر است که از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. اما سایر مدل های عایق بخاطر نداشتن کیفیت ساخت بالا، به آسانی در برابر موارد مختلف دچار آسیب می شوند؛ و در نتیجه طول عمر کمتری خواهند داشت.

در این صورت شما مجبور به تهیه عایقی جدید می شوید. با این کار شما مجبور می شوید هم هزینه ی بیشتر صرف کنید و هم دچار اتلاف انرژی و زمان خواهید شد. ولی با انتخاب عایق های الاستومری کانال شما در مصرف هزینه، انرژی و زمان صرفه جویی می کنید و از کانال خود بیشتر محافظت می کنید.

عایق الاستومری فراعایق 105

از پیامدهای نصب عایق حرارتی نامناسب در منازل چه می دانید؟

همه ما می دانیم که امروزه عایق کاری ساختمان ها  و تاسیسات با عایق الاستومری از اهمیت بالایی برخوردار بوده، مزایای زیادی دارد در صورتی که در ساختار خانه ای که در آن زندگی می کنید از عایق حرارتی بی کیفیت، استفاده شده باشد علاوه بر آسیبی که به بافت منزل شما وارد می کند برای تعمیر آن نیز، دچار دردسر و هزینه های زیادی خواهید شد بنابراین استفاده از تجارب متخصصان حرفه ای در این زمینه که از عایق هایی مانند : پشم سنگ و عایق های الاستومری و … استفاده می نمایند بسیار کمک کننده خواهد بود و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، سبب کاهش هزینه های شما و در نهایت افزایش ارزش بنای مورد نظر می گردد.

بر اساس مطالعات انجام شده 75 درصد از ساختمان ها در سراسر دنیا دارای عایق حرارتی فرسوده و نا مناسب هستند، که در این میان ساختمان هایی نیز وجود دارند که حتی عمری کمتر از 30 سال دارند! در کشور ما نیز متاسفانه، اکثر ساختمان ها دارای عایق حرارتی نامناسب بوده و به عایق کاری و استفاده از عایق های الاستومری در ساخت وساز ها، اهمیت چندانی داده نمی شود! در ادامه به نشانه هایی که بیانگر این موضوع است که منزل شما دارای عایق حرارتی مناسب نمی باشد، اشاره می نماییم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اولین نشانه برای اطمینان از وجود عایق حرارتی نامناسب برای منزل شما این است که شما هر روز به دنبال نوسانات دمایی، مانند گرما و سرما مجبور می شوید که سیستم حرارتی منزلتان را دائما تنظیم کرده تا خانه را در وضعیت دمایی مطلوب، نگه دارید! باید بدانید که عایق های الاستومری و یا هر عایق حرارتی مناسب دیگر در وهله اول میزان ورود سرما و خروج گرما، از منزل را کاهش داده به این ترتیب در زمستان منزل را گرم و در تابستان نیز خانه را خنک نگه می دارد؛ پس این نکته را به عنوان نشانه وجود عایق حرارتی نامناسب در نظر داشته باشید.

عایق الاستومری فراعایق 263

دیگر نشانه های وجود عایق الاستومری حرارتی نامناسب

اگر مصرف انرژی و هزینه هایی که از بابت آن متقبل می شوید در منزل شما بالاست ممکن است دلایلی مختلفی داشته باشد؛ مانند نبود پنجره های دو جداره و … اما اگر بخواهیم به اصلی ترین علت آن اشاره نماییم نبود عایق کاری اصولی، یا عدم استفاده از عایق الاستومری و یا سایر عایق های باکیفیت می باشد که به دلیل این مشکلات، حرارت و گرمایی که به واسطه سیستم گرمایشی در منزلتان ایجاد می گردد از راه دیوار و سقف و درب، خارج شده و در نهایت شما را وادار به استفاده بیشتر از سیستم گرمایشی و سرمایشی در خانه می نماید!

در صورتی که در منزل خود از وجود حشراتی موذی مثل سوسک و موش و … ناراحت و شاکی هستید، باید بگوییم که یک علت مهم آن نبود عایق حرارتی مناسب در بافت خانه شماست چرا که با وجود عایق مناسب، مانند عایق های الاستومری تمامی شکاف های سقف و دیوار پوشش داده شده و دیگر امکان ورود حشرات موذی وجود نخواهد داشت؛ این امر سبب می شود تا دیگر این موجودات با ایجاد سوراخ در انباری و یا قسمت های دیگر خانه، باعث خروج هوا از منزل نشوند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی خانه ای تمیز و عاری از آلودگی، داشته باشید.

یکی دیگر از نشانه های نبود عایق حرارتی مناسب این است که در خانه شاهد نم و کپک روی دیوار و یا سقف، هستید البته دقت کنید که استفاده از عایق پشم سنگ معدنی نیز در این مواقع کمک زیادی به رفع این مشکل، نخواهد کرد چرا که در قیاس با سایر عایق های حرارتی دارای مقاومت کمتری در برابر رطوبت است بنابراین استفاده از عایق های الاستومری، بنا به تجربه و مهارت متخصصان می تواند گزینه مناسبی باشد لازم به ذکر است که در صورت وجود کپک زدگی و نم، در قسمت های مختلف منزلتان حتما به رفع آن اقدام نمایید چرا که این آلودگی و محیط ناسالم در نهایت، سلامتی شما را تهدید می نماید و سبب بیماری می گردد.

دیگر نشانه های وجود عایق حرارتی نامناسب پافلکس

همه چیز درباره چسب عایق و نحوه نگه داری از آن

چسبی که برای اتصال عایق های الاستومری بر روی سطح مورد نظر به کار می رود، دارای فورمولاسیون خاصی می باشد به همین دلیل فقط برای عایق الاستومری مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب مایع عایق به منظور اتصال پلیمرها و عایق ها تولید شده و به دلیل مقاومت بالای این چسب ها در برابر حرارت و بخار برای سطوحی که در تماس با هوای آزاد قرار دارند و احتمال نفوذ باران یا برف درون آن ها وجود دارد و همچنین در فضاهایی با دمای بالا گزینه بسیار مناسبی هستند.

از این چسب مخصوص همچنین به منظور نصب عایق های الاستومری بر روی انواع سطح صاف یا خمیده و عایق کاری تاسیسات و کانال هوا و برای اتصال دو لبه عایق استفاده می گردد.

به منظور حصول اطمینان از یک عایق کاری بدون نقص و مطمئن، باید همه درزها و جداره ها به طور کامل چسب کاری شده و سپس متصل گردد تا در نهایت یک عایق کاری درست و بدون خطا داشته باشیم.

جنس چسب عایق های الاستومری: این چسب مخصوص از پلیمرهای لاستیکی و چند پایدارکننده که در حلال ها حل شده اند ساخته شده است.

بد نیست بدانید که ویسکوزیته معیاری است که نشان می دهد مایع( در اینجا چسب) یا گاز در برابر تغییر شکل دارای چه سطحی از مقاومت است .در دمای 23 درجه سانتی گراد، گران روی یا ویسکوزیته چسب عایق بین 3000تا 3300 می باشد. بنابراین چسب مایع عایق در برابر افزایش دما و یا سرما دارای مقاومت بالایی بوده به همین دلیل برای عایق کاری کانال هوا بهترین انتخاب است.همچنین به منظور عایق کاری لاستیک یا فوم و… نیز از این چسب استفاده می گردد.

چسب عایق های الاستومری  مایع ویسکوز یکنواخت و مشکی رنگ است و مدت زمان لازم برای اینکه سطح چسب کاری شده به طور کامل خشک گردد، بین 15 تا 20 دقیقه می باشد.

عایق الاستومری پافلکس 222

افزایش بهره وری انرژی ساختمان ها با عایق الاستومری

زیاد شدن اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از زیاد شدن تولید انرژی، موجب شده است که روز به روز بیشتر به بهره وری انرژی فکر کرد و در راستای آن اقدام کرد. یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی در ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد. می توان با عایق کاری حرارتی دیواره های خارجی ساختمان ها از به هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

در ادامه این مطلب نتیاج یک تحقیق درباره افزایش بهره وری انرژی را در ساختمان ها را به همراه آنالیز حرکت نقطه انجماد در سازه دیوار خارجی ساختمان در صورتی که این سطح خارجی عایق کاری شده است را برای شما شرح دادیم؛ پس با ما همراه باشید.

مسائل زیست محیطی موجود در دنیا به تحقیقات عمیقی درباره بهروره انرژی و ذخیره آن، احتیاج دارد. در ساختمان ها به خاطر کم شدن مصرف سوخت های معمول و تولید نشدن گاز های گلخانه ای مخرب، از عایق های الاستومری برای عایقکاری استفاده می کنند. موسسات اتحادیه اروپا که در خصوص انرژی فعالیتت دارند، به شدت افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و کم شدن گاز های گلخانه ای را توصیه می کنند.

بهتر است بدانید که در اتحادیه اروپا، چهل درصد از کل مصارف انرژی به ساختمان ها مربوط می شود و این ناشی از آلایندگی های تقریبا بالای آنها و نقش آنها در صدمه رساندن به عوامل زیست محیطی را نشان می دهد.

اعضای اتحادیه اروپا طبق بسته ی انتشار شده توسط “کمیسیون اروپایی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای” وظیفه دارند تا سال های آینده بهره وری انرژی را بیشتر کنند و تولید گاز های گلخانه ی مخرب را تا 20 درصد کاهش دهند.

بنابراین با این وجود ساختمان ها جزو مواردی هستند که انرژی را به مقدار زیادی مصرف می کنند. یکی از روش های جلوگیری به هدر رفتن انرژی توسط ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد.

افزایش بهره وری انرژی ساختمان ها با عایق الاستومری پافلکس

مورد اصلی تاثیر گذار بر مصرف انرژی در ساختار مصرفی در ساختمان ها، رفتار حرارتی پوسته های ساختمان می باشد. به همین خاطر، دیوار های عایق شده با عایق های الاستومری، این امکان را دارند مصرف انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش ساختمان را کم کنند.

روش موثر در کاهش مصرف انرژی

طبق تحقیقات انجام شده بر روی چند ساختمان در رومانی که دارای مصرف انرژی بیش از حد بوده اند و همین طور میزان آسایش در آنها بسیار پایین بود. متوجه شدند که این ساختمان ها از نظر وضعیت حرارتی بسیار ضعیف هستند و باید مباحث صرفه جویی در ممصرف انرژی را رعایت کنند. زیرا این ساختمان ها در دهه های 1950 تا 1990 ساخته شده اند و ساختاری قدیمی و سنتی دارند.

در عصر امروز در رومانی، به دلیل کاهش مصر ف انرژی و کاهش تولید گاز های گلخانه ای متوجه شده اند که ساختتمان ها را باید بهره وری حرارتی کنند و این کار با عایق کاری توسط عاسق الاستومری ممکن است.

طبق تحقیقات انجام شده متوجه شده اند که هر یک واحد در رومانی تقریبا دو برابر یک واحد آپارتمان در دیگر نقاط کشور اروپا انرژی مصرف می کنند که این موضوع می تواند موجب افزایش هزینه ها شود.

یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی ساختمان ها، کم شدن اتلاف حرارت به وسیله پوسته ساختمان از طریق عایق کاری داخلی یا خارجی دیوارها با عایق  می باشد. به وسیله ی عایق کاری خارجی دیوار ها، علاوه بر اینکه وضعیت حرارتی ساختمان بهتر می شود، ظاهر بهتری نیز به ساختمان ها می دهد. از دیگر مزایای عایق کاری با عایق الاستومری در سطح خارجی ساختمان این است که از رطوبت و کپک زدگی جلوگیری می کند  و نیاز به نگهداری و تعمیرات نیز کاهش می یابد.

عایق الاستومری پشت چسبدار چیست ؟ پافلکس

عایق الاستومری پشت چسبدار چیست ؟

یکی از مدل های عایق های الاستومری،  عایق پشت چسب دار می باشد که جزو زیر مجموعه عایق رولی محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با عایق الاستومری پشت چسبدار بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

عایق های پشت چسبدار به صورت ورقه های بزرگی طراحی و ساخته می شوند. این عایق ها در و صورت ساده و الیاف دار می باشد. یعنی به دو شکل تولید می شوند.

عایق پشت چسبدار مدل الیاف دار، به خاطر وجود نخ در چسب پشت آن، اتصال با سطح زیرین، بسیار محکم تر و قوی تر می باشد.

عایق الاستومری پشت چسبدار چیست ؟ پافلکس

این نوع از عایق های الاستومری به سرعت رشد کرد و امروزه جای ابزار های قدیمی که به عنوان عایق از آنها استفاده می شد را گرفت.

ویژگی عایق های الاستومری پشت چسبدار

این نوع عایق در دو صورت لوله ای و رولی وجود دارد که هر کدام از آنها در مکان های متفاوتی کاربرد دارند.

عایق الاستومری حرارتی پشت چسبدار در محیط های بسیار بزرگ و وسیع کاربرد دارند. دلیل استفاده از این نوع عایق در فضاهای بزرگ این است که در اندازه های بزرگ موجود می باشند ولی عایق لوله ای به شکل لوله می باشد و با ابعاد مختلفی که دارد در مکانهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد عایق های الاستومری پشت چسبدار، راحتی در اتصال می باشد؛ زیرا در پشت خود چسب آماده دارند و می توان خیلی راحت آن را به مکان مورد نظر چسباند.

ویژگی عایق های الاستومری پشت چسبدار پافلکس

همین مزیت پشت جسبدار بودن این نوع عایق موجب شده است که سرعت کار و همین طور دقت کار افزایش یابد.

لوله هایی که از سطح بزرگی برخوردار هساند و مخزنهایی که پوشش های بزرگی از عایق را احتیاج دارند، از عایق الاستومری پشت چسبدار رولی استفاده می کنند. بنابراین یکی از کاربرد های این نوع عایق در مخزنها و لوله های بزرگ است.

فوم عایق پشت چسبدار نخی

چسب موجود در پشت این عایق ها از چسب سلولز و ذشته پیچ خورده و پود می باشد. ترکیب نخ در چسب موجب شده است که استحکام بیشتری ایجاد شود.

چسب پشتی عایق پنبه ای بود و از نظر کیفیا جزو بهترین نوع کف پشتی چسبی می باشند که بدون بود بوده و در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارند. بهتر است بدانید که در صنعت خودروسازی بخاطر وجود حساسیت بالا از یک ماده عایق تک چسب یا کف چسب پنبه ای استفاده می شود.

ویژگی عایق های الاستومری پشت چسبدار پافلکس

در عصر امروز عایق های پشت چسبدار در صنعت های مختلف کاربرد های مهمی دارند و جای عایق های قدیم را گرفته اند. این عایق علاوه بر داشتن ویژگی های بهتر مقرون به صرفه تر نیز می باشند.

نکات مهم درباره عایق های الاستومری پشت چسبدار

 عایق الاستومری پشت چسب دار در عرض های گوناگونی  وجود دارد و همین طور ضخامت رول های آن نیز با توجه به نیاز مشتری در بازار وجود دارد.

نکته ی قابل توجه درباره عایق های پشت چسبدار این است که استفاده از آنها هزینه های عایق کاری را بسیار کاهش می دهد.

نکته ی دیگری که این نوع عایق ها دارند این است که دور ریز بسیار ناچیزی دارند و زمان نصب را کاهش می دهند و با کمترین هزینه و چسبی که دارند می توانند به راحتی در کمترین زمان نصب شوند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این نوع عایق این است عمر بسیار زیادی دارند و نیازی به بازسازی و تعمیر در فرصت کوتاه ندارند.

یکی دیگر از قابلیت ها و مزیت های عایق الاستومری پشت جسبدار این است که می توان آن را با روکش آلومینیومی پوشش داد که این امر موجب می شود از لایه های زیرین بیشتر محافظت شود.

نکات مهم درباره عایق های الاستومری پشت چسبدار پافلکس

مزایای عایق های الاستومری ایرانی:

ایزیدم، یکی از بهترین عایق های عرضه شده درکشورمان ایران است.اگر بخواهیم خصوصیات خوب این عایق را نام ببریم، می توانیم به مقاومت زیادی که دربرابر ضربه دارد اشاره کنیم، همچنین مقاومت بالای آن در برابررطوبت و گردو خاک از مزایای دیگر آن به شمار می رود.

عایق الاستومری ایزیدم درصنعت ماشین سازی، پتروشیمی وبرای تهویه یا سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیزبه دلیل خصوصیات بی نظیرفنی آن کاربردهای فراوانی دارد.این عایق ایرانی، به سه شکل رولی،لوله ای و صفحه ای وجود دارد.

مزایای عایق های الاستومری ایرانی پافلکس

یکی دیگر از نکات مهمی که باعث شده این عایق الاستومری ایرانی جزو اولین انتخاب مشتریان باشد، نصب راحت آن است.شرکتی به نام ایزیدم در ایران تولید این عایق پرکاربرد را به عهده دارد و این عایق ها برای سیستم های برودتی و حرارتی با داشتن بهترین مزایا و کارکرد، قابل سفارش هستند.

عایق های الاستومری در ساختمان‌سازی:

یکی از تجهیزاتی که در ساختمان سازی بسیار مهم و کاربرد فراوان دارد، عایق  می باشد.این عایق با داشتن مزایا و خصوصیات بی نظیری که دارد، سختی ها ومشکلات پیش رو در برابر معماران و کسانی که مسئول این تاسیسات هستند را از میان برداشته وسبب سهولت در کارشان شده است.

یکی ازبهترین کاربردهای عایق الاستومری ایزیدم، این است که با عایق کردن لوله ها مانع اتلاف انرژی در لوله های آب گرم وسرد شده وهمچنین ازخطراتی مثل آتش سوزی ممانعت می نماید؛ اگر بخواهیم به چرایی این موضوع بپردازیم، می توانیم علت را درنوع ساختاراین عایق بیان کنیم که به دلیل پیوستگی بالای اجزای آن، ازآتش سوزی و نفوذ حرارت به سایربخش های تاسیساتی پیشگیری می کند.

عایق های الاستومری در ساختمان‌سازی: پافلکس

حال می دانیم که چرا اولین انتخاب معماران وسازندگان بناها این نوع عایق  است؛ در واقع به جای اینکه پس ازوقوع حادثه به جبران خسارت های مالی و …بپردازند، ترجیح می دهند ازهمان ابتدا ازبروزحادثه ی آتش سوزی و اتفاقات احتمالی دیگرکه به دلیل نداشتن عایق های الاستومری ممکن است به وجود بیاید پیشگیری کنند.

این نوع عایق در شکل ها و مدل های مختلف عرضه شده است و با توجه به مکانی که ازآن استفاده می شود، یک نوع ازآن می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.شخصی که در مورد انتخاب بهترین نوع این عایق تصمیم می گیرد، مسئول تاسیسات است که باید با توجه به پارامترهای مختلف مانند: فضای مربوطه ونیازهای ضروری آنجا، مناسب ترین نوع عایق را انتخاب کند.

عایق الاستومری بر اساس کاربردهایی که دارد به دو شکل: ورقه ای و لوله ای تولید و عرضه می شود.

 نکات مهم درانتخاب عایق های الاستومری:

هرعایقدارای فوم هایی از جنس لاستیک است که عایق حرارتی بوده و درمقابل شرایط بد جوی،اشعه ی فرابنفش و بخار آب و روغن مقاومت زیادی دارد و به دلیل انعطاف پذیری بالای آن، مانع ایجاد قارچ وکپک می شود.

 نکات مهم درانتخاب عایق های الاستومری: پافلکس

یک فاکتور مهم درعایق های الاستومری که باعث کاهش انتقال حرارت می شود، ضریب بالای نفوذپذیری دربرابرگرما است.درواقع سیستم کارکرد آن به این صورت است که هوا درسلول های بسته ی آن حبس شده و در نتیجه گرمای کمتری را به بیرون هدایت می کند و به این شکل باعث عایق شدن لوله ها شده ومانع اتلاف انرژی می شود. بهتر است مطلب چرا عایق الاستومری محبوب ترین عایق حرارتی در ساختمان است؟ را هم مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که مواد به کاربرده شده درعایق های الاستومری وساختارسلولی آن باعث عمرزیاد وکیفیت آن درطولانی مدت شده است. این عایق در برابربخارآب وآتش هم مقاومت بالایی دارد و در صورت وقوع حادثه، اجازه پیشرفت آتش سوزی را نمی دهد.

بنابراین ساختارعایق های الاستومری به گونه ای طراحی شده که تمام پارامترهای مهم برای ایمنی درشرایط اضطراری وقوع حادثه را پیش بینی کرده ودر نتیجه این اطمینان را به معماران یا صاحبان تاسیسات می دهد که با خیال راحت آن را مورد استفاده قرار دهند.

 نکات مهم درانتخاب عایق های الاستومری: پافلکس

عایق الاستومری صوتی وموجدارآکوستیک:

کاربرد این عایق های الاستومری برای عایق صوتی کردن سقف ودیوار وکف ودستگاه ها یا بدنه ی خودروها است تا مانع انعکاس صوت ولرزش شود و برای عایق های قدیمی مثل پشم شیشه و یونولیت و… جایگزین بسیار مناسبی است.

هم چنین در ضخامت های 50،32،25،20،16،13،10،6 میلی مترموجود است.

شانه تخم مرغی چسب دار و ساده:

ازمزایای مهم این عایق، این است که جزو مدرن ترین عایق صوتی است که در جهان موجود است. نسوزو ضدآب بودن، وزن بسیارکم، خاصیت چسبندگی (عدم نیاز به چسب کاری کردن) مقاومت بالا هم در برابر اشعه ی اوزون و هم در برابر مصالح ساختمانی، سرعت زیاد و سهولت در نصب، بی ضرر برای محیط زیست و دارای گواهینامه معتبراز دیگرمزایای مهم این نوع عایق می باشد.

نخستین بار پنجاه سال قبل، عایق مدل الاستومری حرارتی و برودتی از جنس EPDM ,NBR به بازار معرفی شدند و درصنعت و انواع صنایع وابسته، تجربه موفق وسابقه درخشانی داشته است.

عایق الاستومری صوتی وموجدارآکوستیک: پافلکس

در دنیای امروز، عایق الاستومری حرارتی برودتی EPDM از آن جهت که مزیت های بسیاری نسبت به عایق های سنتی مثل پشم شیشه دارد، بنابراین نقش بیشتری در تاسیسات مکانیکی ایفا می کند.سطح مقاوم و بادوامی که عایق فوم الاستومریک در برابر هر گونه رطوبت و کثیفی دارد، باعث یک مزیت بزرگ دیگر این عایق های الاستومری شده است وآن هم مصونیت در برابررشد قارچ وهرگونه بیماری است. بنابراین بازهم اگر بخواهیم در مقابل عایق های قدیمی مثل پشم شیشه مقایسه انجام دهیم، می بینیم که این نوع عایق در برابر آسیب پذیری مقاومت بسیار بیشتری دارد.

اگر بنا به دلایلی عایق چسبدار نسوزدر برابر ضربه دچار آسیب شود، باز هم آن قسمت در برابرقارچ ورطوبت مصون است. زیرا این عایق حرارتی برودتی از آنجایی که دارای ساختارسلول بسته است، به هیچ وجه آب به داخل آن نفوذ نکرده و درنتیجه نیازی به پوشش ضدآب و رطوبت ندارد.سهولت در تمیزی این عایق نیزازمزایای مهم آن است.

گفتیم این عایق ها دارای سلول های بسته هستند.گاز نیتروژنی که در این فضا وجود دارد باعث خاصیت مقاومت بالا در برابر فشار و رطوبت شده است که به تبع آن ضریب انتقال حرارت را کاهش میدهد.

عایق الاستومری صوتی وموجدارآکوستیک: پافلکس

نصب عایق فوم الاستومریک:

برای نصب عایق فوم الاستومریک، به هیچ وسیله ی خاصی نیاز نیست اما اگر بخواهیم ازدید زیبایی ظاهری نگاه کنیم، می توانیم در قسمت هایی که عایق الاستومری دیده می شود، آن را رنگ کنیم. نکته ی دیگر که بازهم مزیت بزرگ این عایق ها را نسبت به عایق های سنتی نشان می دهد، این است که نصب این عایق ها هم بسیارسریع و با سهولت و کیفیت بیشتری صورت می گیرد و گازهای مضرلایه اوزون CFC و HCFC هم در آن وجود ندارد. بهتراست مطلب آموزش نصب عایق های الاستومری را هم مطالعه کنید.

البته برای استفاده ی عایق چسب دارو حرارتی و برودتی الاستومری در محیط داخلی، به کاوراحتیاجی نیست اما در محیط و فضاهای خارجی برای بالابردن عمرمفید عایق و مراقبت در برابرآب  وهوا وشرایط جوی، بهتر است یک کاور مثل کاورآلومنیومی در ابعاد و ضخامت های مختلف به کار برده شود. لایه آلومنیومی به کاربرده شده توسط یک لایه از جنس پلیمرمقاوم شده و در ضخامت های 130،170،230،400 میکرون وجود دارد. گاهی در بعضی از پروژه ها که به حفاظت و مقاومت بیشتر عایق نیاز است، در ضخامت های 500،700 میکرون و حتی در برخی موارد 1میلی متر هم به کار برده می شود.

بیوگرافی و سولات درباره عایق های الاستومری پافلکس

نکته ی مهم در چسباندن عایق های الاستومری این است که نخست محلی را که قصد نصب داریم را کاملا تمیزوازآلودگی پاک کنیم و سپس اقدام به نصب عایق نماییم. نصب عایق الاستومری چسبداربه علت اینکه دارای چسب است علاوه برسهولت در کارباعث صرف حداقل هزینه و زمان هم می شود.

بیوگرافی و سولات درباره عایق های الاستومری

به خاطر اینکه  که فوم الاستومریک نسوز EPDM و یا عایق های الاستومری حرارتی نسبت به عایق پشم شیشه به مقداربسیار زیادی برتری دارد، امروزه در صنعت تأسیسات مکانیکی به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرد. سطح بیرونی عایق به صورت نرم و بادوامی است که مقاومت بالایی در مقابل انباشته شدن آلودگی و رطوبت، از خود نشان می دهد؛ بنابراز رشد عوامل بیماری زا و قارچی مقابله می کند. چون عایق SUPER FLEX دارای سطح مقاومتی بالایی است، اگر بخواهیم با عایق پشم شیشه و سایرعایق هایی از قبیل عایق های سنتی و قدیمی مقایسه کنیم، مقاومت بیشتری (از نظر ضربه دیدن) می باشد.

بیوگرافی و سولات درباره عایق های الاستومری پافلکس 9

فوم الاستومری عایق الاستومریک یا عایق های الاستومری فوم چسبدار نسوز SUPER FLEX اگرحتی بر اثرضربات مکانیکی آسیب ببیند،آن قسمتی که آسیب دیده است نیز در مقابل رشد قارچ و جذب رطوبت ها و باکتری ها مقاومت خود را دارد. سلول بسته عایق حرارتی فوم الاستومری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و باکتری به پوشش و یا کاوری نیازی ندارد؛ چون ساختار سلول بسته آن معمولا و اصولا آب را به هیچ وجه جذب خود نمی نماید.

دیگر ویژگی های این عایق ها:

  1. در مقابل خوردگی ها مقاومت دارد.
  2. در برابر نفوذ بخار آب ضریب مقاومت بسیار بالای دارد.
  3. بسیار سبک است و وزن مخصوص 45 الی 65 کیلوگرم بر متر مکعب است.
  4. در شرایط نامطلوب آب و هوایی در برابر خوردگی ها مقاوم است.
  5. با محیط زیستی که بدون انتشار گازهای CFC و HCFCباشد سازگار است.
  6. پایین بودن ضریب انتقال حرارت آن مشخص است.
  7. نصب کردن آن ودر صورت خرابی تعمیر آن کار آسان و سریعی است.
  8. در برابر انتقال صدا در کانال های هوا و لوله ها ازمقاومت بالا برخوردار است.
  9. در برابر ترکیبات آروماتیک و هیدروکربن ها مقاومت بالایی دارد.
  10. در برابر روغنها، اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد.
  11. ریزگرد و غباربه هیچ عنوان تولید نمی کند.
  12. قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد.
  13. در مقابل فشار و ضربه مقاوم است.
  14. غیر سمی است.
  15. امکان رشد قارچ ها و باکتری ها وجود ندارد.

دیگر ویژگی های این عایق الاستومری پافلکس

سوالاتی در باره ی عایق  الاستومری

1.بازدهی این عایق ها در مقایسه با انواع دیگر آن چه قدر است؟ آیا از نظر قیمت رقابت پذیر است؟

چون عایق های الاستومری از ضریب انتقال پایینی برخوردار است به همین خاطر در زمان طولانی تری بر خلاف دیگر عایق ها ثابت می ماند که همین امر موجب این می شود که بازدهی بیشتر شود همچنین مواد عایق در مقابل نفوذ بخار آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند به گونه ای که بعد از نصب به هبچ گونه حایل رطوبتی(ماستیک، بخاربند ویا…) نیاز ندارند.اگرچه پشم سنگ و پشم شیشه  نسبت به این عایق ها ارزان ترهستند اما به خاطر اینکه این عایق ها از پوشش مضاعف جداگانه بی نیاز هستند. داشتن عمر مفید بالا که باعث بازدهی بسیار مفید می شود ونصب آن بسیار آسان و سریع است و چون امکان استفاده بالا دارد کم هزینه می شود و نسبت به عایق های دیگر مقرون به صرفه تر است.

کاربرد این عایق ها در چه صنعتی است؟

قابلیت استفاده از این عایق ها در انواع صنعت ها مثل صنعت ساختمان، صنعت ماشین آلات صنعتی ، صنعت خودروسازی وصنایع پتروشیمی است.

آیا مواد اولیه آن وارداتی است؟

مواد اولیه ای که برای این محصول استفاده می شود از ایتالیا وارد می شود. عایق الاستومری عموما جای عایق های سنتی را گرفته است چون فواید زیادی نسبت به عایق های دیگر دارند که میتوان یکی از این موارد را به مانگاری آن ها اشاره کرد در حقیقت این عایق 30 سال ماندگاری دارد وبه هیچ عنوان خوردگی روی سطح آن نخواهیم داشت و در مکان هایی پاکیزه مثل بیمارستان ها از لحاظ بهداشتی جای عایق های سنتی را گرفته است.

ویژگی هایی که قبل از نصب عایق های الاستومری باید در نظر گرفته شود: پافلکس 7

ویژگی هایی که قبل از نصب عایق های الاستومری باید در نظر گرفته شود:

قبل از نصب عایق و انجام عایق کاری  باید ویژگی های عایق الاستومری سوپر فلکس توجه کنیم . وجود این ویژگی ها سبب ایجاد تفاوتهایی با عایق های دیگر است.

از مهمترین مشخصه های این نوع عایق های سوپر فلکس با کیفیت میزان دمای حرارتی پایین و پایین بودن میزان رسانایی حرارتی آن امی باشد. هر عایقی باید مشخصه های ویژه ای را دارا باشد تا بیشترین کارآیی را داشته باشد.

عایق کاری به چه منظور انجام می شود؟

در عایق کاری حرارتی هدف اصلی کاهش حداکثری میزان حرارت از منبع داغ است. از دیگر اهداف عایق کاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهینه سازی انرژی و ذخیره آن
  • نگهداری از دمای فرآیند
  • ممانعت از تبخیر، کنداکس، یخ زدگی و شکل گیری ترکیبات همانند هیدراته شدن
  • افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث در اثربرخورد با تجهیزات
  • ممانعت از افزایش دمای تجهیزات با احتمال آتش سوزی
  • نگهداری و حفظ سرما با استفاده از عایق الاستومری سوپر فلکس
  • ممانعت از کنداکس شدن بر روی سطوح و یا سطوح زیرین که حامل سیال با دمای پایین می باشند.
  • یکنواخت نگه داشتن دمای فرآیند
  • محافظت از سازه و تجهیزات و تاسیسات در مقابل آتش و یا اتمسفر خورنده
  • ممانعت از لرزش صدا و جلوگیری از آلودگی های صوتی از فعالیت تجهیزات

عایق کاری به چه منظور انجام می شود؟ پافلکس

عایق کاری حتی می تواند مواد سیال را در حالت مورد نیاز سیستم نگه دارد به عنوان مثال از جوشیدن، یخ زدن و یا کنداکس شدن آن ممانعت نماید. بدین جهت نیز از گرم کننده ها در عایق کاری استفاده می شود.

ویژگی کند کنندگی تبخیرعایق های الاستومری

عایق الاستومری سوپر فلکس قابلیت بسیار زیادی در کند کردن عمل تبخیر دارد. عایق  های الاستومری در فضای بسته نیاز به غلاف اضافی ندارند ، اما در فضای باز نیازمند غلاف اند. غلاف گذاری اضافه حفاظت در برابر رطویت و بخار را به دنبال دارد.

ویژگی کند کنندگی تبخیرعایق های الاستومری پافلکس

مزایای عایق کاری با عایق های الاستومری سوپر فلکس

 

سیستم عایق های الاستومری که با توجه به نیاز مورد نظر و به طرز صحیحی نصب شده باشد، دارای مزایایی طولانی و ماندگاری است. عایق الاستومری سوپر فلکس، صوتی و حرارتی برودتی از تجهیزات و سیستم های شما حفاظت کرده و هزینه ها به میزان چشم گیری کاهش می دهد.

  • کاهش یافتن مصرف و هزینه ی انرژی
  • مانع شدن از بخار و رطوبت
  • کاهش یافتن ظرفیت و ابعاد و اندازه تجهیزات مکانیکی
  • بهبود یافتن عملکرد
  • کاهش یافتن انتشار آلاینده ها
  • محافظت از افراد و ایمنی بالای آن
  • عملکرد صوتی و کاهش نویز و انتقال آلودگی صوتی
  • بازگشت سرمایه
  • ظاهر شیک و زیبا
  • ضد اشتغال و ضد حریق
  • صرفه جویی در مصارف انرژی

مزایای عایق کاری با عایق های الاستومری پافلکس

ویژگی کند کنندگی تبخیرعایق های الاستومری

عایق سوپر فلکس قابلیت بسیار زیادی در کند کردن عمل تبخیر دارد. عایق در فضای بسته نیاز به غلاف اضافی ندارند ، اما در فضای باز نیازمند غلاف اند. غلاف گذاری اضافه حفاظت در برابر رطویت و بخار را به دنبال دارد.

از مزایای دیگر الاستومری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم فیبری بودن
  • منعطف بودن
  • عدم اختلال در فضای سلولی
  • مقاومت بالا در برابر شوک های دمایی
  • عدم ترک خوردگی
  • نصب بدون نیاز به ابزار خاص یا لباس کار
  • نصب دقیق و آسان
  • موجود در رنگهای متنوع مانند سیاه، خاکستری، سفید
  • موجود در انواع شکل های متنوع مانند لوله ای، ورقه ای
  • آسان بودن نگهداری
  • صرفه جویی در مصارف و انرژی و هزینه های اولیه
  • قابل ساخت و یا پیش ساخته بودن آنان
  • بهینه سازی فضا ها با استفاده از عایق الاستومری

ویژگی کند کنندگی تبخیرعایق های الاستومری پافلکس

ضخامت عایق فایبر گلس یک اینچ و بالاتر است و در کل ضخامت های محدودی را تولید میکند. اما عایق های الاستومری سوپر فلکس در طیف متنوعی از ویژگی ها، کاربردها و ضخامت ها تولید می شوند. به همین جهت به طور وسیعی نصب این عایق را آسان می کند،و نیاز به نیروی انسانی  را نیز کاهش می دهد. فوم های الاستومری در هنگام انتقال و جابه جایی حساس نبوده و به راحتی میتوان از آن ها استفاده کرد.

ویژگی کند کنندگی تبخیرعایق های الاستومری پافلکس

از سوی دیگر فایبرگلاس ها خشک و محکم هستند .به همین جهت، عمل عایق کاری را بسیار محکم می کنند، از معایب این عایق می توان به مقاوم نبودن بالا در مقابل انبساط و انقباض های ناگهانی نام برد. این عایق ها در مقابل لرزش های ناگهانی و یا حرکت های ناگهانی نیز مقاومت کمی دارند.عایق فایبرگلاس ویژه دماهای بالا و تا مثبت 400 درجه سانتی گراد است. در کل از این عایق در عایق کاری با استحکام بالا استفاده می کنند.

ویژگی های دمایی عایق الاستومری سوپر فلکس حتی در دماهای منفی بسیار بهتر از فایبرگلاس است. از دیگر مزایاهای آن میتوان علاوه بر نصب آسان  به عایق کاری بسیار دقیق به طوری که تمامی درزها و اتصالات به خوبی عایق شوند، نام برد . با عایق سوپر فلکس  دیگر نگران یخ زدگی، تقطیر و یا ترکیدگی لوله ها نباشید. عایق های الاستومری در برابر لرزش، انبساطاو انقباض لحظه ای بسیار مقاوم اند.

مقایسه محصولات عایق الاستومری با عایق فایبر گلس

 

  • عایق فایبرگلاس

این عایق همیشه دارای یک غلاف است. ضخامت این عایق حداقل یک اینچ است و در ضخامت بالاتراز یک اینچ نیز در بازار موجود است.

  • فوم الاستومری

فوم الاستومری و فایبر گلس در ساختار تشکیل دهنده خود با هم تفاوت دارند، ولی تفاوت اصلی آنها در نیاز و عدم نیازشان به غلاف است. فوم الاستومریک حالت ارتجاعی و انعطاف پذیر دارد،به همین جهت عایق سوپر فلکس در جهت عایق کاری تجهیزات صنعتی، تأسیسات و اتصالات (کانالها و لوله ها) بسیار مناسب اند.

عملکرد دمایی عایق الاستومری در بازه زمانی منفی 130 درجه تا مثبت 100 درجه ، کاربرد دارد. همین عملکرد، عایق سوپر فلکس را بسیار پر بازده و پرکاربرد کرده است. فوم های الاستومریک در فضاهای داخلی نیازمند غلاف نیستند.

عایق‌های الاستومری به عنوان نمونه توسعه یافته و مرغوب عایق‌های سنتی، به بازار معرفی شده‌اند. از این عایق می‌توان در صنعت ساختمان، صنعت خودروسازی، ماشین آلات صنعتی و صنایع پتروشیمی استفاده کرد. این نوع عایق در انواع مختلفی تولید می‌شود که از یکی از نمونه‌های آن می‌توان به عایق‌های شانه تخم مرغی اشاره کرد که به عنوان عایق صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عایق‌های شانه تخم مرغی، عایق‌های الاستومری از جنس NBR هستند که جایگزین مناسبی برای عایق‌های سنتی می‌باشند. از این نوع عایق الاستومری صوتی می‌توان به عنوان عایق صوت در لوله‌های تاسیسات و ژنراتورها استفاده کرد.

به طور کلی عایق‌های الاستومری در دو نوع عایق های الاستومری لوله‌ای و عایق رولی طراحی و تولید شده‌اند. در ادامه قصد داریم به تفاوت میان عایق لوله‌ای و عایق  رولی بپردازیم. برای شناخت هر چه بیشتر عایق خواندن این مقاله و سایر مقالات ما در این زمینه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تفاوت میان عایق های الاستومری لوله‌ای و رولی

برای عایق های الاستومری دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. در گونه‌ای از این دسته‌بندی‌ها، عایق های الاستومری با توجه به موارد استفاده به دو نوع رولی و لوله‌ای تقسیم می‌شود که در اندازه و ضخامت‌های متنوع طراحی و تولید شده است.

آشنایی بیشتر با عایق الاستومری

عایق رولی

عایق های الاستومری رولی که با پهنای ۱۰۰۰ میلی متر در بازار قابل عرضه هستند به منظور عایق‌بندی کانال‌های آلومینیومی، سطوح بزرگ و لوله‌هایی با قطر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع محصولات در این نوع از عایق بسیار زیاد است و خریداران محترم می‌توانند با آسانی و با توجه به نیاز خود، محصول مورد نظر خود را از میان آن‌ها انتخاب نمایند.

عایق های الاستومری لوله‌ای

این گروه از عایق الاستومری را می‌توان با طول ۲ متر و ضخامت‌هی ۹، ۱۳، ۱۹ و ۲۵ میلی متر، تهیه کرد. نکته قابل توجه این است که این عایق‌ها متناسب با اندازه استاندارد لوله‌های موجود، طراحی و تولید شده‌اند و این موضوع خیال خریداران را از هر نظر آسوده می‌کند. عایق لوله‌ای در قطرهای ۶ میلی متر تا ۱۱۴ میلی متر تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد در نتیجه به راحتی می‌توانید متناسب با نیاز خود نسبت به خرید این نوع از عایق‌ها در قطرها و اندازه‌های مختلف اقدام کنید.

عایق های الاستومری لوله‌ای پافلکس

عایق های الاستومری و کاهش اتلاف انرژی در ساختمان‌ها

کلید و عامل اصلی افزایش در بهره‌وری انرژی و جلوگیری از اتلاف آن در ساختمان‌های تجاری، مسکونی و زمینه‌های صنعتی را عایق‌ها به خود اختصاص داده‌اند. در بسیاری از موارد هنگامی که انرژی تولید می‌شود، انتقال داده می‌شود و یا ذخیره می‌گردد،‌ مقدار زیادی از آن به دلیل نداشتن عایق مناسب و تجهیزات کافی هدر رفته و از بین می‌رود.

عایق های حرارتی الاستومری

شاید بسیاری از افراد این موضوع را ندانند که ساختمان‌ها، بزرگ‌ترین منابع استفاده از انرژی در جهان به شمار می‌روند. بنابراین با عایق‌کاری مناسب و استفاده از عایق  می‌توان ۲۵ درصد از انرژی استفاده شده برای گرمایش، سرمایش و روشنایی در ساختمان‌ها را به درستی ذخیره کرد.

همانطور که می‌دانید این نوع عایق جدیدترین تکنولوژی در زمینه عایق‌ها می‌باشد و بهترین گزینه برای این منظور به حساب می‌آید. این نوع عایق با سلول بسته خود در سیستم‌های حرارتی و برودتی و همچنین برای عایق‌کاری‌های صوتی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجا که عایق‌بندی خانه‌ها و ساختمان‌ها نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفتن انرژی دارد، ما عایق الاستومری را به مصرف‌کنندگان عزیز پیشنهاد می‌کنیم. همانطور که می‌دانید عایق بخشی از ساختمان است که در برابر نفوذ انرژی مقاومت می‌کند و باعث افزایش بهره‌وری در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌گردد.

عایق های الاستومری که نسل جدیدی از عایق‌ها است به دلیل خاصیت‌های بهبود یافته‌ نسبت به عایق‌های سنتی، می‌تواند تمامی نیازهای شما را در این زمینه بر طرف سازد.

error: کلیه حقوق کپی رایت اطلاعات این سایت محفوظ می باشد !!