عایق الاستومری چیست؟

لطفا برای مشاهده محصولات بر روی لینک محصولات کلیک نمایید.
و برای گرفتن قیمت با شماره جناب نشاطی  09120298085 , 77797965-021 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری در واقع یک نوع عایق است که برای لوله ها و کانال ها و .. استفاده می‌شود. عایق الاستومری جزو بهترین عایق ها از نوع حرارتی و برودتی است که ساختار آنها از مواد انعطاف پذیر و سلول بسته پروپیلن، داین و اتیلن تشکیل شده است. عایق الاستومری به دلیل ویژگی های خوبی که داشت به سرعت جای عایق های قدیمی را گرفت.

یکی از ویژگی های عایق الاستومری این است که مواد تشکیل دهنده‌ی آن به هیچ عنوان سمی نیستند و همین امر موجب شده که به اسم دوست دار محیط زیست نیز معروف شود زیرا که هیچ گونه آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نمی کند.

به دلیل  وجود ویژگی فنی بالا در عایق الاستومری، از آن در صنایع مهم مثل  صنایع خودروسازی،پتروشیمی، نفت و … استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری این است که در مقابل گرما، سرما آلودگی، شرایط آب و هوایی نامناسب، ضربه ها، رطوبت و … مقاومت بالایی دارد.

عایق الاستومری به دو شکل لوله و رولی وجود دارد که برای صنعت هایی که به مواد عایق احتیاج دارند در عایق‌کاری لوله ها، کانال های گرمایشی، تهویه، مخازن، لوله کشی، اتصالات، تبرید و … به کار گرفته می‌شود و عملکرد بسیار خوبی دارند.

عایق الاستومری لوله ای:

عایق الاستومری دارای طولی به اندازه ی 2 متر و قطر 6 الی 114 میلی‌متر است. ضخامت این عایق ها به اندازه های 9، 13، 19، 25 میلی‌متر ساخته می شود و در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

عایق الاستومری رولی:

عایق الاستومری رولی برای عایق‌کاری انواع کانال های آلومینیومی، لوله های بزرگ و سطوح عریض استفاده می‌شوند که عرض آن ۱۰۰۰ میلی‌متر است.

با استفاده از عایق رولی تعداد دفعات استفاده از عایق کم می شود در نتیجه در زمان و هزینه صرفه جویی می شوند و کار راحت‌تر انجام می شود. عایق الاستومری دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا است.

عایق الاستومری رولی ضخامتی به اندازه 6، 10، 13، 16، 19، 25، 32، 50 میلی‌متر دارد.

عایق الاستومری رولی نیز دو نوع دارد:

ساده

چسب‌دار

همان‌طور که گفته شد مواد تشکیل دهنده‌ی عایق الاستومری  مواد انعطاف پذیر و سلول بسته ای هستند. این عایق ها برای عایق حرارتی و عایق صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق‌های الاستومری شانه تخم مرغی:

عایق الاستومری تخم مرغی نیز به شکل رولی است ولی سطح آن متفاوت است. سطح آنها به شکل هرمی است و مانند شانه تخم مرغ است. سطح هرمی موجود در این نوع از عایق الاستومری ها مانع از بازگشت صدا می شود درواقع عایق صوتی است و صدا را میزان کمی انتقال می‌دهد.

این نوع از عایق ها برای عایق صوتی ساختمان ها، استدیو صدا، سالن های برگزار کننده همایش و … کاربرد دارند.

بهترین عایق الاستومری ، نصب عایق ، نصب عایق الاستومری

عایق الاستومری به دلیل تولد کوچک ترین ضخامت منحصر به فرد شده است. این عایق ها علاوه بر داشتن ضخامت کم دارای مقاومت بالایی در برابر گرما، سرما، رطوبت،آلودگی، آتش و … دارند که عملکرد و پایداری آنها را بیشتر کرده.

مواد معدنی تشکیل دهند ی عایق الاستومری عناصری مثل الیاف سلولوزی، سیلیکات، فوم های پی وی سی، فوم های پلی یورتان، پشم سنگ و همین تازه ترین نسل عایق ها است. منظور از تازه ترین نسل عایق الاستومری، نانو عایق است.

ویژگی های نانو عایق:

مقاومت بالا

دارای وزن کم و بسیار سبک

عملکرد بسیار خوب

نصب راحت

تولید شده از فناوری نانو

اشغال حجم کم بعد از نصب

بی رنگ

دارای یک لایه

عایق نانو در همه ی سطوح نصب می شود و کاربرد دارد، فقط کافی است سطحی که قرار است نصب شود تمیز باشد و یکسری از ابزارات اولیه موجود باشد.

منبع: عایق الاستومری

error: کلیه حقوق کپی رایت اطلاعات این سایت محفوظ می باشد !!