چرا بایستی از عایق الاستومری استفاده کنیم؟

لطفا برای مشاهده محصولات بر روی لینک محصولات کلیک نمایید.
و برای گرفتن قیمت با شماره جناب نشاطی  09120298085 , 77797965-021 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

چرا بایستی از عایق الاستومری استفاده کنیم؟

یکی از اساسی ترین دلیل های که باید از عایق الاستومری استفاده کرد این است عایق الاستومری از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. عایق الاستومریی دارای ضخامت های متفاوتی است ولی ضخامت معمول آن 3 سانتی متر است. به دلیل اینکه عایق الاستومری از فوم پلی یورتان ساخته‌شده است، و چون فوم پلی یورتان از سلول های بسته تشکیل شده است، در برابر حرارت و صدا عایق است.

به دلییل وجود همین ویژگی ها در صنعت های مختلف مثل ساختمان سازیی از آن استفاده می‌شود. در ادامه به مهم ترین دلیل استفاده از عایق الاستومریی یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی می‌پردازیم.

با عایق الاستومری می‌توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد

در عصر امروز به دلیل اینکه منابع انرژی کم شده‌اند و همین طور هزینه های مربوط به آن افزایش یافته به مسئله ی صرفه جویی در انرژی بیشتر توجه می‌شود. در بین روش های صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده از عایق های حرارتی و همین طور استفاده از عایق الاستومری نیز وجود دارد.

عایق الاستومری به دلیل اینکه اجازه خروج دمای سیستم را به محیط خارج خود نمی دهند و حرارت یا سرمای درون را حفظ می‌کند از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند و در نهایت موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود. عایق الاستومری حرارتی علاوه برداشتن عملکرد خوب و همین طور مقاوم بودن در برابر حرارت زیاد و رسانایی حرارتی کم، ویژگی های دیگر نیز دارد.

این ویژگی ها عبارت‌اند از داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی با همان ضخامت کم و همین طور نصب آسان این عایق ها نسبت به دیگر عایق های موجود در بازار.  اضافه بر این مواردی که ذکر شد به دلیل اینکه این عایق ها آب‌پایه بوده‌اند دارای سلامت و ایمنی بالا هستند و به هیچ عنوان موجب آلودگی محیط زیست نمی‌شوند.

عایق الاستومری در موارد زیر بسیار کاربرد دارند:

  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع شیمیایی (شامل صنایع نساجی، کاغذسازی و …)
  • صنایع نیروگاهی
  • اتصالات صنعتی
  • مبدل‌های حرارتی
  • مخازن ذخیره مواد شیمیایی
  • تجهیزات با اشکال پیچیده
  • بویلرها و راکتورها
  • خطوط انتقال مواد شیمیایی و لوله‌های بخار
  • خطوط پالایش شیمیایی و پتروشیمی
  • ماشین‌های رنگرزی

عایق الاستومری دارای انواع مختلفی است. به عنوان نمونه می‌توان عایق الاستومری حرارتی، عایق الاستومری رولی، عایق الاستومری صفحه‌ای، عایق الاستومری لوله‌ای، عایق الاستومری صوتی و …را نام برد. هر کدام از این مدل های عایق الاستومری برای مکان خاصی طراحی‌شده است و کاربرد دارد. شما می توانید از عایق الاستومری فرا عایق استفاده کنید که کیفیت خوبی دارد.

یکی از مسائل مهم درزمینهٔ حفظ انرژی های موجود و همین طور انرژی های فسیلی  و تجدید ناپذیر، این است که با سادگی هدر نرود. وقتی عایق‌کاری توسط عایق الاستومری انجام شود از اتلاف این انرژی جلوگیری می‌شود. عایق های حرارتی نیز در این امر بسیار مؤثرند. عایق های حرارتی عبارت‌اند از پشم سنگ، پشم شیشه و… . توجه داشته باشید که این موارد در ضخامت های بالا پتانسیل  و کاربرد دارند.

کاهش مصرف انرژی با عایق الاستومری

به دلیل وجود یکسری از مشکلات و نقاط ضعفی که در عایق های حرارتی وجود دارد، استفاده از عایق الاستومری بیشتر شده است. مشکلات عایق الاستومری عبارت‌اند از وزن و ضخامت بالا، راندمان پایین، داشتن وزن زیاد، اشغال فضای زیاد و همین طور هزینه زیاد تولید. به دلیل وجود این مشکلات تصمیم گرفتند با استفاده از پلی اورتان درساختار عایق های حرارتی نقاط ضعف را از بین ببرند. این کار با تخلخل های زیاد و ضخامت کم انجام شده. در نهایت اسم این عایق حرارتی به عایق الاستومری تغییر یافت.

با این کار نتیجه کار عایق الاستومری بهتر شده است. عایق الاستومری ساخته‌شده دارای رسانایی حرارتی کم بوده است و همین طور وزن و ضخامت آن نسبت به عایق حرارتی قبل کمتر شده است. این کار نه تنها رادمان کار را کم نکرده است بلکه باعث شده در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی شود.

 منبع: عایق الاستومری

error: کلیه حقوق کپی رایت اطلاعات این سایت محفوظ می باشد !!